ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ברקע עזיבת טראמפ

קים חוזר לאיים: "בונים צוללות וטילים שיכולים להגיע לאמריקה"

קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, מתחייב להרחיב את ארסנל הגרעין שלו באמצעות בניית צוללות גרעיניות, טילים תת-מימיים וראשי נפץ שיכולים לפגוע בערים אמריקאיות, זאת ברקע עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן בעוד עשרה ימים ומתוך כוונה להפעיל לחץ על ממשל ג'ו ביידן הנכנס

קים חוזר לאיים: "בונים צוללות וטילים שיכולים להגיע לאמריקה"
קים ג'ונג און צילום: pixabay

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נשבע במהלך ועידה של מפלגת השלטון, להרחיב את ארסנל הגרעין של צפון קוריאה והתגאה בכך שצוללות גרעיניות, טילים תת-מימיים וראשי נפץ המסוגלים להגיע לערים אמריקאיות נמצאים בפיתוח, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה.

קים דיבר במשך תשע שעות במצטבר ביום החמישי של הועידה של מפלגת הפועלים השלטת בצפון קוריאה, במשך שלושה ימים, תיאר מנהיג צפון קוריאה גם את ארצות הברית כ"אויבתה הגדולה ביותר" של מדינתו.

אנליסטים טוענים כי דבריו של קים נאמרו כדי להפעיל לחץ על ממשל ג'ו ביידן הנכנס, מבלי שקים התייחס לנשיא הנבחר בשמו. אך לא ברור אם צפון קוריאה אכן מסוגלת לפתח מערכות כאלה. זו אחת המדינות הסודיות בעולם, וההערכות לגבי מעמדן המדויק של תוכניות הגרעין והטילים שלה לא ברורות.

מנהיג צפון קוריאה אמר גם כי "המפתח לכינון יחסים חדשים בין צפון קוריאה לארצות הברית, הוא האם ארצות הברית תסיג את מדיניותה העוינת". קים אמר שהוא לא ישתמש בנשק הגרעיני שלו אלא אם הוא יחוש מאוים וכי הוא פתוח לדיאלוג עם וושינגטון, אך הדגיש כי על מדינתו לחזק את יכולתה הצבאית והגרעינית.

דבריו של קים קצת מפתיעים, לאחר שביום שישי האחרון הוא פרסם קריאה מפויסת לעבר המערב. קים ג'ונג און נשבע "לשפר" את מערכת היחסים של צפון קוריאה עם המערב לאחר שכלכלת ארצו ספגה מכה קשה במהלך מגיפת נגיף הקורונה.

ג'ונג און התחייב לשפר באופן דרסטי את קשריו "עם העולם החיצון" בעת נאומו בפני הועידה הפוליטית של המפלגה. כלי תקשורת ממלכתיים אמרו כי המנהיג בדק גם את היחסים עם יריבתו דרום קוריאה, אך לא אמר אילו צעדים הוא רוצה לנקוט.

אנליסטים צפו כי זה יקרה, והמכה שנגיף הקורונה המיטה על צפון קוריאה, הביאה את קים לדבר בוועידה של מפלגת הפועלים השולטת מזה חמש שנים, בכדי לשלוח מחוות פיוס לעבר סיאול ווושינגטון כשהוא מתמודד עם צרות כלכליות קשות, הצרות נפלו על צפון קוריאה לאחר שהגבול עם סין נסגר עקב נגיף הקורונה, והמקום היחיד שהיווה חמצן כלכלי לצפון קוריאה הוא הגבול הסיני עם חילופי סחר, ובחודשים האחרונים הגבול סגור.

בנאומו הודה קים שתוכניותיו הכלכליות הקודמות נכשלו ונשבע לאמץ תוכנית פיתוח חדשה לחמש שנים. הוא אמר שהוא יחזק את היכולת הצבאית של ארצו. לקים, שירש את השלטון עם מות אביו קים ג'ונג איל בסוף 2011, מלאו ביום שישי 37 שנים. יום הולדתו טרם הוגדר כחג לאומי כמו אביו וסבו.

ג'ו ביידן, שייכנס לתפקידו ב-20 בינואר, כינה את קים 'בריון' וככל הנראה הוא לא יקיים איתו פגישות ישירות כמו שעשה טראמפ, אלא אם צפון קוריאה תנקוט בצעדים רציניים באשר לפירוק הגרעין שלה.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד