י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראיון בלעדי לתקשורת חרדית

נשיאת אגודת העיתונאים בבחריין ל'בחדרי': "תתמכו בנו"

נשיאת אגודת העיתונאים בבחריין מספרת בראיון בלעדי לתקשורת החרדית - 'בחדרי חרדים' כי מאז נחתמו ארבעת הסכמי השלום עם ישראל והתמיכה שלה בהם, היא סופגת השמצות ונאצות מצד המתנגדים ומציינת "אנחנו חייבים את תמיכת העיתונאים החרדים"

נשיאת אגודת העיתונאים בבחריין ל'בחדרי': "תתמכו בנו"
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיאת איגוד העיתונאים בבחריין, ביקשה מעיתונאים יהודים לתמוך באנשי תקשורת ערבים שעוברים מסע שיימינג והצקות ומאוימים ברשת בעקבות תמיכה בנורמליזציה עם ישראל.

עאהדיה אל-סייד, שעומדת בראש איגוד העיתונאים של בחריין. שארגונה מונה כ-600 חברים, אמרה את הדברים ביום חמישי במהלך ועידת וידיאו עם עשרות עמיתים יהודים שאורגנה על ידי איגוד העיתונות היהודית האמריקאית, AJPA.

"אם תרצו לתמוך בנו בזמן כזה שאנחנו תומכים בשלום ומותקפים, זה יהיה דבר טוב, אתם יכולים לעשות הרבה", אמרה עאהדיה במהלך השיחה. "אם לא נעשה את זה, עיתונאים ערבים לעולם לא ינסו אפילו לנסות להיות גלויים בנושא".

סו פישקוף, עורכת באתר 'החדשות היהודיות בצפון קליפורניה', שניהלה את הראיון במהלך ועידת AJPA, ביקשה מעאהדיה לסייע בזיהוי עיתונאים ערבים העומדים בפני התקפות ברשתות החברתיות.

עאהדיה שמתכננת לעמוד בראש משלחת עיתונאים ראשונה אי פעם מבחריין לישראל במהלך השנה, הותקפה בעצמה באופן קשה על תמיכתה בהסכמי אברהם, שהביאו לנורמליזציה בין ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות בספטמבר, ואחר כך סודן ומרוקו שהלכו בעקבותיהם.

"הציקו לי, התנכלו לי ברשתות החברתיות, קראו לי קריאות גנאי, והרגשתי פגועה", אמרה. היא הוסיפה כי המצוקה היתה גדולה מכיוון ששלושת בניה ובעלה נאלצו לקרוא את מילות השנאה.

"עיתונאים בבחריין תומכים באופן כללי בנורמליזציה" אמרה. "פתאום, בן לילה, כל העיתונאים סביבי שמעולם לא חשבתי שתומכים בנורמליזציה פרסמו שהם תומכים", סיפרה.

בראיון בלעדי ראשון לתקשורת חרדית, אומרת עאהדיה אל-סייד, כי היא מבקשת לפנות דרך 'בחדרי חרדים' לעיתונאים החרדים. "אני חושבת שבגלל שאנחנו מתקדמים ומכוונים לשלום, אני חושבת שכל העיתונאים היהודים מכל שכבות האוכלוסייה היהודית שאגב עושים עבודה נפלאה בכל הנוגע לפרסום "הסכמי אברהם", אנחנו מקדמים את השלום בכל מקום בעולם, אנשים היו במשך שנים עם רגשות שונות, יש המון עיתונאים ערבים שתומכים בשלום עם ישראל, מותקפים באופן קשה מצד אנשים שמתנגדים לשלום, יש גם בתי ספר שמחנכים לשנאה, וזה מביא לסכנה מצד קיצונים, אנחנו יכולים לציין את איראן, השלום הזה הוא "אויב" של האחים המוסלמים וקבוצות קיצוניות שונות, כמו חמאס, ומליציות".

לדבריה, "אם ידווחו על השלום ובמיוחד עיתונאים בכל גווני האוכלוסייה היהודית, כולל כמובן עיתונות חרדית, אנשים שמותקפים כי הם תומכים בשלום, ירגישו טוב יותר כשהם יודעים שיש להם תמיכה מכל סוגי הקשת העיתונאית, אם אנחנו לא נעשה זאת כעיתונאים עכשיו, לא נצליח, יש בוודאי חילוקי דעות לכל צד, אבל אלו דברים שאפשר להתגבר עליהם עם רצון טוב, מי שרוצה שלום משני הצדדים, צריך לתמוך".

"אני חושבת שכולם צריכים לתת כתף, אנחנו צריכים את התמיכה של כולם, ואני קוראת כיו"ר אגודת העיתונאים של בחריין, לכל העיתונאים היהודים בדגש על עיתונאים חרדים, לתת לנו תמיכה שאנחנו כה זקוקים לה".

"אני לא רוצה לראות את הקולגות שלי עוברים את מה שאני עברתי", אומרת אל-סייד ל'בחדרי חרדים', "כעיתונאית עברתי תקופה קשה של השמצות והתקפות, גם המשפחה שלי סבלה, אבל בזכות תמיכה נכונה הוקל לי, כשהיתה לי תמיכה חזקה של עיתונאים יהודים הרגשתי חזקה להמשיך לקדם את השלום".

"אם לא נעמוד יחד עכשיו, יהיו לי בעיות בהמשך, חייבים לשתף פעולה, אני לא חושבת שעיתונאים יהודים לא יותקפו כשהם תומכים בשלום, אבל עיתונאים מוסלמים שתומכים בשלום מותקפים יום יום, ואם לא תהיה להם תמיכה, זה יפגע בקידום השלום, קוראים לעיתונאים מוסלמים "בוגדים" כי הם תומכים בשלום, ואנחנו צריכים אתכם, כן, מכל האוכלוסיות, בוודאי גם החרדית, הגעתי למצב שאני מאמינה במה שאני עושה, אבל יש עיתונאים שלא חזקים מספיק, והם חייבים את התמיכה שלכם".

"אנחנו מבקשים גם שלא יקטלגו אותנו כמדינה סונית או שיעית או כל קטלוג אחר, כמו שלא מכנים מדינות אחרות עם סטיגמות או קטלוג, כשיש חתונות בין עדות, אז אי אפשר לקטלג, הקטלוג והסטיגמה זה מזימה איראנית, אם התקשורת תמשיך לקרוא לנו הבחריינים "מדינה שיעית" אז זה עוזר לאיראן, ולכן אני מבקשת מעיתונאים יהודים ואם אני מדברת עכשיו עם תקשורת חרדית, אז אני פונה גם אליכם, אל תקטלגו אותנו כשיעים, וזה לא כי יש לי משהו נגד מישהו, יש לי משפחה סונית ושיעית, אלא כדי לא להיות מקוטלג פוליטית ובחריין חייבת את הסיוע הזה, אל תתנו לאיראן את מה שהם רוצים, זה קורה הרבה עם חברות תקשורת, ואני מבקשת מעיתונאים יהודים לתמוך בבקשה שלי, ויחד אנחנו נוכל לשנות דברים לטובה". כך יו"ר איגוד העיתונאים בבחריין.

עיתונאים חרדים הסכם אברהם בחריין חרדים עאהדיה אל סייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד