י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנגיף בארץ המגף

השגריר הישראלי באיטליה: "אני משתגע מגעגועים לילדיי"

איטליה הייתה מהמדינות הראשונות ש'חטפו' בעוצמה מיד עם התפשטות הנגיף מסין לרחבי העולם | כעת, קרוב לשנה אחרי, בשיאו של הגל השלישי המצב במדינה ממשיך להיות קשה ומספר הנדבקים ממשיך ומזנק | שגריר ישראל במקום מדבר על מצב התחלואה ועל הניסיון לבצע חילוף חיסונים עם ישראל

השגריר הישראלי באיטליה: "אני משתגע מגעגועים לילדיי"
השגריר דרור אידר צילום: באדיבות המצולם

מצב הקורונה באיטליה עדיין ממשיך להיות קשה; כ-18,000 נדבקים חדשים אובחנו רק ביום חמישי האחרון, ועל פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים 414 מתו באותו היום.

בזמן שאיטליה ממשיכה בסגר כללי, אם כי פחות מהודק, מצב החיסונים באיטליה נמצא בימים אלו ממש בצעדיו הראשונים, איטליה אמורה לקבל מדי שבוע כ-480,000 חיסונים ובהמשך הקצב ילך ויגבר, התוכנית במדינה היא לחסן מדי יום כ-70 אלף. שר הבריאות אספרנצה (תקווה באיטלקית) הודיע שעד סוף מאי, הם מתכוונים לחסן יותר מ-21 מיליון איטלקים.

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, כתב פוסט מיוחד בחשבון הפייסבוק שלו בו תיאר את הנעשה במדינה: "אנחנו ממשיכים לעבוד על מבצע חיסונים הדדי. עובדי השגרירות האיטלקית בישראל יחוסנו שם, ואנחנו כאן. כמו בכל דבר, מדובר בתיאומים ואישורים והתנגשויות בין משרדי ממשלה שונים.

נקווה, אחרי החיסון השני נוכל להגיע לישראל ללא בידוד. אני משתגע מגעגועים לילדיי, זה אומר שנוכל גם להסתובב פה ולעבוד בצורה יותר קלה ומלאה, נקווה".

המאמר בתקשורת האיטלקית.

"כמו בכל העולם, גם פה מתפעלים מיעילות מבצע החיסונים בישראל" כותב השגריר שמביא הרבה כבוד לישראל עם הדברים שהוא מקדם בין שתי המדינות.

לדבריו, כתבות רבות משבחות ומדברות על ישראל, "ראש הקהילה היהודית ברומא, רות דורגלו, פרסמה קול קורא לממשלה האיטלקית לקחת דוגמה מישראל בנושא. השבוע קראתי מאמר בעיתון La Verità ששואל מה הסוד של ישראל בנושא הזה. הסיבות הרגילות – מדינה קטנה, דוגמת מערכת בריאות יעילה. גם הכניסו את שירות החוץ הישראלי לסיבות (כולל המוסד) ויכולותיו להשיג מידע חשוב וחומרים חשובים בנושא הבריאות והחיסונים.

עבורי, הדבר המעניין היה הסוף, כי אנחנו יודעים שהאיחוד האירופי קנה כ-2 מיליארד חיסונים, ובכל זאת האספקה מאוד איטית. המסקנה של כותב המאמר הייתה שבנושא הזה יש יתרון למדינת הלאום על פני אימפריות".

השגריר מתייחס גם למצב הפוליטי באיטליה שדומה קצת לזה שבישראל ומספר, "יש זעזועים בקואליציה. סיכויים שהממשלה תתפרק. עם זאת, לא ילכו לבחירות אלא יקימו ממשלה (שלישית) עם אותן מפלגות כנראה, אבל עם חילופי כסאות ותפקידים".

איטליה שגריר ישראל קורונה דרור אידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד