י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מכה אחר מכה

אמזון, גוגל ואפל הודיעו על חסימת "האפליקציה של טראמפ"

ברקע חסימת חשבונותיו של הנשיא היוצא טראמפ ברשתות החברתיות וחשבונות המצייצים עבורו, תאגידי הענק אמזון ואפל הודיעו כי ישעו לאלתר את את הרשת החברתית 'פרלר' המזוהה עם תומכי טראמפ ומנסה לספק מענה לאלו שנפלטו פלטפורמת 'טוויטר'

אמזון, גוגל ואפל הודיעו על חסימת "האפליקציה של טראמפ"
אמזון, אילוסטרציה צילום: Unsplash

חברות אמזון ואפל הודיעו על השעיית הרשת החברתית "פרלר", שמזוהה עם תומכי טראמפ וימין אמריקני, בה הועברו מסרים לקראת המהומות האלימות בגבעת הקפיטול. לטענת החברות הרשת הפכה לאמצעי להפצת הסתה לאלימות, והיא הוסרה מהשרתים ומחנויות האפליקציות.

הרשת החברתית החדשה, ממתגת את עצמה כאלטרנטיבה לטוויטר ופייסבוק, היא פופולרית בקרב ימנים ותומכי טראמפ מכיוון שהם מחויבים ל'חופש ביטוי' ללא רמות סינון הנמצאות ברשתות גדולות יותר.

פארלר חווה זינוק מרשים בכמות ההורדות בשבוע האחרון, לאחר בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. הגידול הוביל לבעיות טכניות בסוף השבוע, כאשר גולשים דיווחו על איטיות או בעיות אחרות.

כדי להצטרף ל-Parler, על המשתמשים לספק כתובת דוא"ל ומספר פלאפון ולקבל הודעת טקסט עם קוד לסיום ההרשמה.

האפליקציה מוגבלת מבחינת תוכן ואפשרויות בהשוואה לטוויטר, השפה היא רק אנגלית, האפליקציה מכוונת למשתמשים שחשים שפייסבוק וטוויטר חונקים את חופש הביטוי.

המנכ"ל הודיע כי הרשת לא תאפשר להשתמש באפליקציה ל"פשע, עוולות אזרחיות או מעשים בלתי חוקיים אחרים "ותסיר תוכן" שלצופה סביר ואובייקטיבי זה מהווה או מעיד על פעילות כזו, הפרות של זכויות יוצרים, תכנים לא חוקיים, ותכנים שפורסמו על ידי ארגוני טרור או מטעמם יוסרו".

אך שיח בין גולשים שלא עובר על החוק לא יוסר בשום צורה, ובשום מצב, "מי שמפריע לו משהו, שיחסום בעצמו". אמר המנכ"ל.

כזכור, ביומיים האחרונים טוויטר בניסיון לשלוט על המתחולל ברשת החברתית, החלה למחוק חשבונות המזוהים עם טראמפ, כל חשבון שצייץ בעד טראמפ, נחסם לצמיתות כולל חשבונו של הנשיא טראמפ עצמו.

רוגאן אוהנדלי, פעיל חברתי ועורך דין אמריקאי, עם 403 אלף עוקבים, כתב כי "נעלמו לי 49 אלף עוקבים", בנוסף עוד עשרות אנשים צייצו כי נעלמו להם מאות ואלפי ועשרות אלפי עוקבים, בעלי חשבונות פייסבוק ציינו כי טוויטר סגרה להם את החשבון, הרשת החברתית הימנית 'פרלר' שהאפליקציה שלה הוסרה מחנות גוגל ומאפל, קיבלה מיליוני משתמשים חדשים, פרלר היא רשת חברתית ימנית שבעליה הודיע כי "מה שמותר להגיד ברחובות ניו יורק, מותר גם להגיד אצלי".

 

אמזון גוגל אפל דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד