י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אבל בקהילה היהודית

הפוסק שלמד עם ראש הישיבה בגיל 15 נפטר

הגאון הרב יהודה קלמר זצ"ל רבה של קהילת 'ישראל הצעירה' במערב המפסטד נלקח השבת לבית עולמו לדאבון לב מעריציו, תלמידיו הרבים ובני משפחתו | חיבר עשרות ספרים והיה ידוע כפוסק מומחה ומרן הרב אלישיב זצ"ל היה שולח אליו בעיות הלכתיות שונות 

הפוסק שלמד עם ראש הישיבה בגיל 15 נפטר
נרות זיכרון. אילוסטרציה צילום: pixabay

הפוסק שהיה בגיל 15 חברותא של הראש ישיבה ודור תשיעי לבעל שם טוב נפטר.

הגאון הרב יהודה קלמר זצ"ל הרב של 'ישראל הצעירה' ממערב המפסטד שבניו יורק ארה"ב, נפטר בגיל 74 למגינת לב בני קהילתו, תלמידיו הרבים ובני משפחתו.

הרב קלמר היה דור 9, בן אחר בן לבעל שם טוב הקדוש. הוא למד בצעירותו בישיבת 'מיר' בירושלים, וקיבל את הסמיכה להוראה מראש הישיבה הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל. 

לפני שהגיע ל'מיר', למד הנפטר הדגול בישיבת טלז בקליבלנד, הוא היה ידוע כבחור מבריק ומתמיד עצום, ונבחר על ידי ראש הישיבה, הרב גיפטר זצ"ל ללמוד כחברותא שלו כבר בגיל 15.

לאחר מכן, נישא לביתו של הרב שמואל דוד וואלקין זצ"ל, חותנו הרב וואלקין היה בנו של ה'בית אהרון' ועזר להציל אלפים במהלך השואה וחמותו, הרבנית צביה וואלקין ע"ה הייתה ידידה קרובה של משפחת החפץ חיים.

הרב יהודה קלמר זצ"ל

הרב קלמר חיבר ספרים רבים והיה פוסק ידוע בארה"ב, מרן הרב אלישיב זצ"ל היה שולח אנשים באמריקה לשאול את הרב קלמר שאלות בעניינים שונים.

הרב קלמר הנהיג את הקהילה במערב המפסטד - לונג איילנד במהלך העשורים האחרונים, תוך שהוא מקבל את תפקיד מרא דאתרא של 'ישראל הצעירה' ממערב המפסטד בשנת תשמ"ג. כך מדווח אתר Yeshiva world news.

במהלך שנות הרבנות שלו, הרב הביא לקהילה  700 משפחות שהצטרפו לשורות אחת הקהילות החרדיות הגדולות באזור. 

הרב קלמר היה חולה בשבועות האחרונים ופטירתו מהווה זעזוע לקהילה. 

הלוויתו תתקיים היום (ראשון) בבוקר בשעה 11:00 שעון מקומי, ותצא מקהילת 'ישראל הצעירה' של המפסטד המערבית.

הרב אלישיב מיר טעלז פוסק הלכה אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד