י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תופעת לוואי?

מדאיג: צעיר קיבל חיסון ו'חטף' מחלה מסכנת חיים

גבר צעיר הובהל לבית החולים אחרי שקיבל חיסון והופיע עם דלקת חמורה בשריר הלב | לדברי פרופ' מבורך, הצעיר החלים מקורונה כך שיכול להיות שהחיסון רק זירז את התגובה הדלקתית

מדאיג: צעיר קיבל חיסון ו'חטף' מחלה מסכנת חיים
חאלד אבו סביטאן ופרופ' מבורך צילום: באדיבות המצלם

צעיר בן 23 מירושלים שקיבל את החיסון לקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, לקה בתסמונת דלקתית רב מערכתית כתגובה לחיסון.

חאלד אבו סביטאן בן ה- 23 מהר הזיתים בירושלים, חוסן נגד קורונה לפני שבועיים וחצי וכבר ביום שלמחרת החל לסבול מתסמינים שונים, כאשר תוך זמן קצר התדרדר מצבו והוא פונה לטיפול במרפאה ואז בהדסה עין כרם.

פרופ׳ דרור מבורך, מנהל מחלקת פנימית ומנהל מחלקת קורונה בבית החולים סיפר כי "חאלד הגיע במצב קשה מאוד, בסכנת חיים של ממש. אבחנו אצלו תסמונת דלקתית רב מערכתית, תסמונת נדירה שמכירים אותה עד כה רק אחרי מחלת קוביד וכעת -לראשונה, הופיעה אחרי חיסון".

לדבריו, "מדובר בפגיעה מיידית במספר מערכות הגוף: אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות ושוק המודינאמי. הבחור הגיע אלינו עם לחץ דם נמוך - והיה בסכנת מוות. הסימנים היו מובהקים וחשדנו מייד בתסמונת, דבר שאישרנו בבדיקות שונות שביצענו באופן מיידי".

בתשאולו של הבחור, עובד סוציאלי בעיריית ירושלים במקצועו, עלה כעבור פחות מ-24 שעות מרגע החיסון הופיעו אצלו התסמינים של חום, הקאות, התנפחות הצוואר וחולשה כללית. הוא חוסן במסגרת תפקידו כעובד סוציאלי של עיריית ירושלים במבצע חיסונים לעובדי הרווחה בעיר.

פרופ׳ דרור מבורך מדגיש כי "בשלב זה - לאחר שחרורו של חאלד מבית החולים, נמשיך לעקב מדי שבוע בהדסה אחר מצבו ונבקש כי ימתין עם קבלת המנה השנייה".

דלקת חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד