י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הדמוקרטים מגייסים רוב

הסוף הגיע? הליך הדחתו של טראמפ יחל מחר

על רקע המחאות האלימות בגבעת הקפיטול, אנשי המפלגה הדמוקרטית צפויים להתחיל מחר (שני) בהליך הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ. לא ברור עדיין אם יצליחו לגייס רוב על ידי תמיכתם של חברים רפובליקנים

הסוף הגיע? הליך הדחתו של טראמפ יחל מחר
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ביקשה מהמחוקקים לנסח הצעת חוק שתאפשר להוציא נבצרות לנשיא ובעצם להדיחו - מה שמכונה התיקון ה-25 לחוקה, תיקון המאפשר לקח סמכויות מנשיא אם הוא אינו כשיר למלא את תפקידו.

חבר הקונגרס טד ליו אמר הלילה כי עד כה 190 מחוקקים דמוקרטים הצטרפו למהלך, אולם הרפובליקנים עדיין מתמהמהים. טד צייץ כי "יש לנו סרטונים של הנאום שבו הוא מסית את ההמון. יש לנו סרטונים שבו ההמון תוקף באלימות את הקפיטול. אין פה ספק בכלל".

הדמוקרטים מנסים לגייס את תמיכתו של סגן הנשיא מייק פנס, שעל פי הדיווח ברשת CNN הוא לא שולל את המהלך. גורם המקורב אליו ציין כי הוא חושש שמהלך כזה יציב את טראמפ במצב מסוכן יותר, מה שעלול לסכן את ביטחון המדינה. דוברו האישי עדיין לא הגיב.

מנגד, הסנאטור לינדזי גרהאם ומנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים קווין מקארתי יחד עם מספר מחוקקים נוספים בעלי השפעה, מנסים להניא את הדמוקרטים מרצונם "בשביל לשמור על אחדות המדינה". לדברי דובר הבית הלבן ג'אד דיר, "הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ, 12 ימים לתום נשיאותו, רק תשמש להעמקת הפילוג במדינה".

נציין, כי ייתכן והרשעתו של טראמפ תגיע רק לאחר סיום כהונתו, אולם עדיין יש לכך משמעויות נרחבות. במידה וזה אכן יקרה טראמפ יאבד את זכויותיו כנשיא יוצא, לא יהיה זכאי לאבטחה וייאסר עליו להתמודד לקדנציה שנייה בעתיד.

דונאלד טראמפ ננסי פלוסי הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד