ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עפרא לפומייהו

אנטישמים משווים בין ביזת הקפיטול לביזת בית המקדש

דוברים אנטישמים טוענים שיהודים וציונים עומדים מאחורי האלימות בוושינגטון, בשעות שחלפו מאז הסתערות תומכי טראמפ על גבעת הקפיטול, דוברים אנטישמיים, אקטיביסטים ומפיצי תיאוריות קונספירציה טענו כי יהודים וציונים הם שעומדים מאחורי האירועים האלימים

אנטישמים משווים בין ביזת הקפיטול לביזת בית המקדש
כוחות המשמר הלאומי בגבעת הקפיטול צילום: באדיבות המצלם

על אף שדוברים אנטישמים מחזיקים במגוון דעות לגבי הנשיא טראמפ, רבים מהם היו תמימי דעים שאירועי יום רביעי, ה-6 לינואר 2021, תוכננו על ידי יהודים או לחלופין שיקפו את היקף ההשפעה היהודית והציונית על השיטה הדמוקרטית בארה"ב.

"הליגה נגד השמצה" (ADL) מפרסמת כי חלק מן האנטישמים שסבורים שהנשיא טראמפ נוטה לתמוך יתר על המידה בישראל גינו את המתפרעים על תמיכתם בנשיא. בחשבון טוויטר שכנראה שייך לקבוצת העליונות הלבנה “Patriot Front” הופיע ציוץ שלפיו תומכי טראמפ "מתייצבים ברחובות בשם רמאות ציונית מבישה." האידיאולוג האנטישמי והאנטי ישראלי אנג'לו ג'ון גייג', שהיה מזוהה עם קבוצת עליונות לבנה ב-2015, אמר דברים דומים כשטען כי תומכי טראמפ הקיצוניים ברחובות וושינגטון DC "נאבקים למען הסטטוס קוו הציוני".

תיאוריית קונספירציה מורכבת יותר, צצה בבית היוצר של איש תיאוריות הקונספירציה אדם גרין, שטען שהמתפרעים תומכי טראמפ היו נתונים למניפולציה מצד יהודים ותומכי ישראל, שמטרתה לפגוע בנשיא טראמפ ולהעצים את ביידן וממשלו העתידי, על מנת שיוכל להשליט סדר יום דכאני. גרין כתב:

"כהונת טראמפ נתנה לישראל כל מה שרצתה בו – תמיכה, טכנולוגיה, הסכמי אברהם וכל הסוכריות האלה, כל מה שברשימה המאוד ארוכה שלהם, ועכשיו הם עומדים להיפטר מטראמפ אחרי שהם חלבו אותנו לגמרי והפכו לחזקים מספיק. ועכשיו הם יביאו לנו את השמאל הבולשביקי. יד שמאל של הדיאלקטיקה הציונית-בולשביקית. והם עומדים לפתוח במלחמה על אדום, או אמריקה – ולהפיל את אמריקה. להרוס כל שריד שעשוי אולי להילחם ב-ZOG. יהיו להם חוקים נגד התבטאויות של שנאה והסתה. ואפילו יותר צנזורה ממה שראינו תחת טראמפ. את כל זה אנחנו עתידים לראות".

איש תיאוריות הקונספירציה ומכחיש השואה מייקל א.הופמן ה-2 טען בבלוג שלו כי התירו למוחים להיכנס לבניין הסנאט כחלק ממבצע "דגל כוזב" שארגנה ה-"קריפטוקרטיה" במטרה לצבוע את 'השמרנים הפטריוטים' בגוונים טרוריסטיים ופשיסטיים." הופמן עשה שימוש בדימויים אנטישמיים בהתייחסו למתפרעים וטען כי הם "סוגדים למדינה הציונית המזויפת 'ישראל'" וכי הם מתנהגים "כמו מתנחלים ישראלים ולא כמו נוצרים".

אחד המשתמשים בטלגרם ציין כי בתמונה שצילם אחד המתפרעים במשרדה של הדוברת ננסי פלוסי ניתן לראות משהו שנראה כמו חנוכייה. "רבים בטח לא שמו לב…אבל האם זו חנוכייה בשולחן הסמוך שרואים ברקע במשרד של ננסי פלוסי? זה נראה כאילו לא אמריקה ראשונה, אלא מדינת ישראל היהודית עומדת בראש סדר העדיפויות מבחינת פלוסי".

בערוץ העליונות הלבנה "Green Dragon" בטלגרם פורסם פוסט שלפיו תומכת טראמפ שנהרגה בגבעת הקפיטול "הוצאה להורג ע"י גנגסטרים ואנשי ביצוע פוליטיים שעובדים עבור ZOG." ZOG הם ראשי תיבות של "ממשל הכיבוש הציוני", מונח המשמש חלק מן האנטישמים כדי להביע את דעתם שלפיה יהודים שולטים בממשל האמריקאי.

משתמש טוויטר עם יותר מ-20 אלף עוקבים שמח להשוות את הנזק לגבעת הקפיטול לביזת בית המקדש היהודי בירושלים בשנת 70 לספירה: "אני אוהב את זה כש-ZOG מפסידה", נכתב שם.

חשבון הטוויטר Palestina HOY פרו-פלסטיני בשפה הספרדית עם יותר מ-30 אלף עוקבים צייץ את הפרשנות שלו לאירועי היום, שכללה דימויים של הדגל הישראלי ואת המילים: "פוטש שילטוני בארה"ב. הציונות תהיה שם, כמו תמיד".

גבעת הקפיטול אנטישמיות ארה''ב ננסי פלוסי דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד