י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שונה מהאחרות

ממשלת יפן: ארבעה נדבקים במוטציה חדשה

ממשלת יפן הודיעה היום כי נמצאו בתחומה ארבעה מקרים של מוטציה חדשה לקורונה שעדיין אינה מוכרת. כעת הם בוחנים האם היא מסוכנת או מדבקת יותר וכן לגבי יעילות החיסונים נגדה

ממשלת יפן: ארבעה נדבקים במוטציה חדשה
נגיף הקורונה צילום: pixabay

כאילו לא הספיקו לנו הקורונה, המוטציה הבריטית והמוטציה הדרום אפריקאית שאך אתמול דווח שהגיעה לישראל, ממשלת יפן הודיעה היום (ראשון) כי מוטציה חדשה של נגיף הקורונה אותרה בקרב ארבעה נדבקים, תיירים שהגיעו מברזיל.

לדברי משרד הבריאות היפני, מדובר במוטציה שונה מהמוטציות שאותרו עד כה בדרום אפריקה ובבריטניה, וברשויות הבריאות במדינה לומדים כעת את המוטציה החדשה ומנסים להבין אם היא מדבקת יותר או מסוכנת יותר.

טאקאג'י וואקיטה, ראש המכון הלאומי למחלות זיהומיות, אמר בתדרוך לתקשורת היפנית כי הם חוקרים את מאפייני המוטציה החדשה, כמו מידת היעילות של חיסונים כנגדה וכמה חמורים התסמינים שלה עלולים להיות. לדבריו, המוטציה דומה למוטציה הבריטית והדרום אפריקאית בכך שהן חולקות את המוטציה הנפוצה יותר. עם זאת כאמור, לא ידוע עדיין כמה היא מדבקת או מסוכנת והאם יש מה לחשוש ממנה יותר מהשאר.

כזכור, משרד הבריאות דווח אמש על ארבעה מקרים של הוראינט הדרום אפריקאי לנגיף קורונה, שהתגלו השבת בישראל.

על פי הדיווח, ארבעת המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שהגיעו לריצוף מהיר, במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ומייצגים שתי שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מחוזר.

האיתור היה בעקבות מבצע יזום שהוביל משרד הבריאות, עם פיקוד העורף, במטרה לאתר מוקדם את המוטציה ולמנוע התפשטות שלה בקהילה.

עם זאת, במשרד הבריאות מציינים כי הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה.

יפן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד