י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משחק של חתול ועכבר

במחסום התברר: הסבתא הלכה לעולמה לפני שנים

אזרחים שיצאו הבוקר מביתם, נאלצו לתת הסברים לשוטרים שנפרסו בעשרות מחסומים ברחבי הארץ | סגן ניצב אסי אהרוני סיפר היום בראיון על ה'תירוצים' שמקבלים השוטרים: "במחסומים מגלים שכולם סועדים את את הסבים והסבתות. רק שבחלק מהמקרים מתגלה שהסבתא נפטרה לפני כמה שנים"

במחסום התברר: הסבתא הלכה לעולמה לפני שנים
אכיפת הסגר צילום: דוברות המשטרה

מחסומים רבים שנפרסו הבוקר (ראשון) בצירים הראשיים ברחבי הארץ גורמים לפקקי ענק, אך יחד עם זאת אחוז התנועה בכבשים ירד באופן משמעותי. הישראלים כהרגלם, מנסים לסביר את יציאתם מהבית במהלך הסגר ולצורך כך שולפים את התירוצים בניסיון להתחמק מהקנס הכספי.

החל מכניסת הסגר בלילה שבין חמישי לשישי מבצעים השוטרים במחוסמים בדיקות לאזרחים, בניסיון לוודא כי הם אכן יצאו מביתם למטרה חיונית. הבוקר, במהלך ראיון לאולפן אתר ynet, אמר סגן ניצב אסי אהרוני כי "אחד הנתונים המטרידים זה מפרי הבידוד", לדבריו, "91 מפרים שרק אנחנו פגשנו".

"אתמול נתפסו שני חולים מאומתים, בדרום ובמרכז", אמר סגן ניצב אהרוני, "הם ידעו שהם חולים ועדיין יצאו מהבית - אחד כדי לבקר חברים, ואחד הסתובב עם הרכב. במקרים כאלה אנחנו לא נותנים קנס, אלא פותחים בחקירה פלילית בחשד להפצת מגפה. האנשים האלה יועמדו לדין".

אהרוני סיפר על פעילות המשטרה במחסומים וחשף ההסברים שאותם נותנים האזרחים בנוגע לסיבת היציאה במהלך הסגר. "במחסומים אנחנו מגלים שכולם סועדים את הוריהם ואת הסבים והסבתות שלהם. זה מחמם את הלב, רק שבחלק מהמקרים השוטרים מגלים בבדיקת מסוף שהסבתא נפטרה לפני כמה שנים. אז כל המשחק הזה של החתול והעכבר הוא מיותר".

בתוך כך, במהלך סוף השבוע האחרון נרשמו ע״י השוטרים 12,400 דו״חות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. מרבית הדו״חות- 9,881 - נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, ובהם גם 1,793 דו"חות בגין אי עטית מסיכה, 137 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 161 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 358 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

 

 

 

סגר אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד