י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בערב שבת

עובד החברה קדישא נהרג בשריפה; הפרקליטות התעקשה לנתח

עובד חברה קדישא מהדרום נמצא ללא רוח חיים סמוך למקום עבודתו. בעקבות חשד של השוטרים לאירוע פלילי, סירבה הפרקליטות לשחרר את גופתו ולערוך לה נתיחה. המשפחה דרשה מבית המשפט לשחרר את הגופה ובית המשפט הורה לשחררה

עובד החברה קדישא נהרג בשריפה; הפרקליטות התעקשה לנתח
חברה קדישא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שישי האחרון נמצא עובד חברה קדישה ביישוב בדרום, סמוך למקום עבודתו ללא רוח חיים. בזירת האירוע עלה חשד כי מותו של המנוח נגרם בעקבות שריפה.

הפרקליטות סירבה לשחרר את גופתו טרם שבת לקבורה למרות הפצרות רבות של המשפחה ועסקני ציבור.

לאחר בדיקת גופת המנוח ולמרות שנשלל חשד לאירוע פלילי התעקשה הפרקליטות זה הפעם השנייה השבוע להגיש הבוקר בקשה לבית המשפט השלום באשקלון בדרישה לנתיחת הגופה כדי לקבוע את סיבת מותו.

בני המשפחה פנו למחלקה המשפטית של זק"א בבקשת עזרה ולשם כך נשלח נציג המחלקה עו"ד הרב משה אלמליח לייצגם בביהמ"ש באשקלון. בדיון טען עו"ד הרב אלמליח שהחוק קובע שכאשר אין חשד לפלילים אין הצדקה לבקש נתיחה, ותמוהה התעקשות במקרה טראגי שכזה. מנגד הפרקליטות ביקשה לנתח כדי לבדוק ע"י נתיחה אם יש חשד לפלילים.

כבוד השופטת דורית בונדה כאמור דחתה את הבקשה והורתה לשחרר את המנוח לקבורה במידי. למרות הסיכויים הקלושים הפרקליטות התעקשה וביקשה עיכוב ביצוע כדי לערער לעליון וזאת למרות שאין להם עילה חוקית להחזיק בגופת המנוח.

בית המשפט קבע שעל הפרקליטות להודיע אם הם מעררים עד השעה 14.00 ולא, המנוח ישתחרר לקבורה במידי. כאמור, הפרקליטות חזרה בה מהרצון לערער והמנוח יובא עוד הערב לקבורה.

חברה קדישא זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד