י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"עוד אפשר לתקן"

הפיצול בימין: סמוטריץ' מגיב לכהנא: "למה לנהל מו"מ עם גנץ?"

הפיצול בציונות הדתית: חבר הכנסת מתן כהנא קרא אמש לסמוטריץ' לא להתפצל מימינה לטובת רשימה נפרדת לציונות הדתית, והוא מקבל היום תשובה פומבית מסמוטריץ' שלא מבין "מה השתנה"

הפיצול בימין: סמוטריץ' מגיב לכהנא: "למה לנהל מו"מ עם גנץ?"
בצלאל סמוטריץ'//מתן כהנא צילום: פלאש90

המתח בין 'הימין החדש' ל'ציונות הדתית' עולה שלב עם הדרישה של סמוטריץ׳ לריצ׳רץ׳ ברשימה והקמת מפלגת 'הציונית הדתית'. חבר הכנסת מתן כהנא קרא אמש למנוע התפלגויות, היום (ראשון), פרסם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב פומבי בתשובה לטענות של כהנא.

כהנא פרסם אמש מכתב מנומק לסמוטריץ' בו דרש מימנו לא להוביל לפיצול בשורות הימין: "מה אנחנו צריכים את הוויכוח הזה? ההרמוניה בה עבדנו מילאה אותי בשמחה. בני הציונות הדתית, על המנעד הרחב של גווניה, יודעים לעבוד יחד כדי לקדם מטרות משותפות".

חבר הכנסת כהנא הוסיף: "בני הציונות הדתית יודעים להתווכח גם בחדרי חדרים וגם בכיכר העיר על נושאים שבהשקפה. על איך לרומם את קרנה של הרבנות הראשית, על מתווה הגיור הנכון, על גיוס נשים לצה"ל ועוד ועוד".

"בצלאל ידידי, כואב לי. זהו? אני לא מייצג את הציונות הדתית? אתה יודע כמה זמן הקדשתי לקידום נושאים החשובים לציונות הדתית", כתב כהנא, "למרות הקשיים שחווינו כסיעה באופוזיציה הצלחנו להניף את הדגל שלנו ואני בטוח שכאשר נהיה כולנו ביחד, מאוחדים בקואליציה, נמשיך לעשות את זה בהצלחה", סיכם הח"כ מסיעת ימינה.

במכתב ארוך, השיב היום ח"כ סמוטריץ' לדבריו של כהנא על מה, לדעתו הוויכוח בין הצדדים: "הדיון הוא האם יש צורך במפלגה שמייצגת את הערכים הללו או שמספיק ח"כים בודדים סרוגים כמוך במפלגה כלכלית. ובהקשר הזה אין הבדל בינך לבין שלמה קרעי או עמית לוי או יולי אלדשטיין מהליכוד".

הוא המשיך: "כולם אוהבים ואין לו שום זכות לטעון שמי מהם הוא פחות ציוני דתי ממני. אבל הם בחרו להיות במפלגה שזה לא הדגל שהיא מרימה ולא המחויבות שמהווה בסיס קיומה".

"אין מה להשוות את כוחו של ח"כ סרוג בודד במפלגה כללית לכוחה של מפלגה דתית", הסביר סמוטריץ', "ואני באמת לא מבין מה השתנה פתאום. למה כבר שלושה חודשים אני מתחנן בפני נפתלי להמשיך באותה דרך, שאתה ואני ורוב הציבור הדתי שמח בה ומרגיש בה טובה. למה שוב הוא מחכה לדקה התשעים, מנהל מו"מ מקביל עם גנץ, והפעם מבקש לבלוע את הציונות הדתית בתוך הימין החדש".

סמוטריץ׳ עקץ גם את יו"ר המפלגה נפתלי בנט כשכתב: "גם כשנפתלי החליט שהוא ממשיך מהמשימה של הנהגת הציונות הדתית למשימה הבאה שלו, היה ברור לו שזה לא במקום המפלגה הציונית דתית. אחרי שלא עברתם את אחוז החסימה וביקשתם לחזור לרוץ ביחד עם הציונות הדתית, כל הזמן היה ברור שרצים יחד בשותפות שווה, הגונה ומכבדת".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שעדיין שוקל את את המשך שיתוף הפעולה סיכם את דבריו שאמר: "מתן, עוד אפשר לתקן. בוא נסכים על ערכי ליבה משותפים שמהם אי אפשר לסגר. ממשלה ימין. ערכי ימין. זהות יהודית".

מתן כהנא בצלאל סמוטריץ' מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד