י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"חובה עלינו להוקיע"

מפקד סיירת גולני הותקף ע"י מתנחל: הרמטכ"ל גינה

במהלך מחאה שהתקיימה אמש סמוך לקדומים בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק, התפתח עימות בין מתיישבים לחיילי צה"ל. במהלך האירוע תקף אחד המפגינים באלימות קשה את מפקד סיירת גולני סגן אלוף איוב כיוף. הרמטכ"ל גינה: "רואה בחומרה רבה את ההתנהגות האלימה והעבריינית"

מפקד סיירת גולני הותקף ע"י מתנחל: הרמטכ"ל גינה
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מפקד סיירת גולני, סגן אלוף איוב כיוף, הותקף אמש (מוצ"ש) באלימות קשה על ידי מפגין במהלך מחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק סמוך ליישוב קדומים בשומרון. כיוף, שהיה יחד עם לוחמים נוספים בפינוי ציר.

האירוע התרחש בהפגנה שהתקיימה אמש. כסמוך ליישוב קדומים חסמו מתיישבים את ציר התנועה לכלי רכב. לאחר שנוצר עומס תנועה במקום הכוח הצבאי פנה למפגינים והורה להם לפנות את הציר. משסירבו, פעלו הכוחות לפינוי המפגינים לצידי הכביש.

אחד המפגינים נהג באלימות פיזית כלפי הקצין. הוא עוכב בנקודה והועבר לטיפול שוטר שנכח במקום. הקצין הגיש תלונה במשטרה.

"הצבא מגנה ומוקיע בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

המרטכ"ל אביב כוכבי גינה בחריפות את תקיפת מפקד סיירת גולני ואמר כי הוא "רואה בחומרה רבה את ההתנהגות האלימה והעבריינית כפי שהתרחשה אתמול על ידי אחד המתיישבים בחטיבה המרחבית שומרון".

בהודעת הצבא נאמר כי, "הרמטכ"ל קובע כי הפגיעה בלוחמי צה"ל, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה, על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות ובנוסף למצות את הדין עם המעורבים". הרמטכ"ל שוחח עם הקצין והביע תמיכה והערכה על תפקודו ופעילות לוחמיו בשמירת הביטחון בגזרה.

אביב כוכבי אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד