י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא התחשבו במשבר הכלכלי

מדוע הצרפתים זועמים על הנשיא ורעייתו

נשיא צרפת עמנואל מקרון ורעייתו, סופגים ביקורת חריפה בתקשורת הצרפתית, לאחר שהתברר כי הם הוציאו כמעט 541,000 ליש"ט (מעל שני מיליון שקלים) על פרחים עבור ארמון הנשיאות במהלך המגפה, למרות שהארמון היה סגור לציבור

מדוע הצרפתים זועמים על הנשיא ורעייתו
ארמון האליזה צילום: unsplash

נשיא צרפת עמנואל מקרון ורעייתו בריז'יט סופגים ביקורת חריפה בכלי התקשורת במדינה, תוך קריאות בוז לעברם "תתביישו", לאחר שהתברר כי הם בזבזו כמעט 600,000 יורו על הזמנת פרחים במהלך המגפה. התגובות הקשות נגד הנשיא הצרפתי באות לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות בצרפת.

המשמעות היא שתקציב הפרחים שלהם גדול פי חמישה מזה של קודמיהם פרנסואה הולנד, וניקולה סרקוזי.

הולנד, שהיה נשיא המדינה בין השנים 2012 ל-2017, הוציא כ-150,000 יורו על פרחים בשנה, סרקוזי, שהיה נשיא בין השנים 2007 ל-2012, דיווח כי הוציא סכום דומה גם הוא על פני שנה.

הציבור הצרפתי מזועזע וזועם מההוצאות של הנשיא בתקופה בה המדינה מתקשה להתאושש מההפסדים הכספיים בשל מגיפת הקורונה. לאחר שממשלת מקרון התחייבה להקצות מיליארד יורו בשביל ההתאוששות הכלכלית.

המספרים שפורסמו על ידי 'פוליטיס', מראים שארמון האליזה הוציא בשנה שעברה על פרחים בשווי 540,709 לירות שטרלינג. הארמון הוציא 18,003 ליש"ט על צמחים, עוד 18,000 ליש"ט על סחלבים, 28,837 ליש"ט על עלווה ו-360,472 ליש"ט על פרחים חתוכים ששימשו להכנת זרים.

ב'פוליטיס' דווח כי התקציב היה גדול פי ארבעה וחצי מזה של הנשיאים הקודמים, שצמצמו ב"הוצאות לא חשובות" בתקופת כהונתם. עוד צוין כי תקציב הפרחים זינק בתקופה בה ארמון האליזה היה סגור לציבור והתקבלו מעט מאוד קבלות פנים בגלל מגבלות הקורונה.

עיצוב פרחים נשיא צרפת קורונה עמנואל מקרון בריגי'ט מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד