י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מופתעים?

סקר: מצדיעים לנתניהו על החיסונים, אך לא ישנו הצבעתם

עם חלוקת מנת החיסון השנייה ובין הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל, מתפרסם סקר מיוחד שבדק בקרב הציבור הישראלי, מי לדעתם אחראי להצלחתה של ישראל במבצע, ובאם החיסונים אכן יוציאו את ישראל מהמשבר, האם הצבעתם בבחירות הקרובות תשתנה? • הנתונים

סקר: מצדיעים לנתניהו על החיסונים, אך לא ישנו הצבעתם
נתניהו ואדלשטיין לפני קבלת המנה השנייה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מיליון ו-800 אלף ישראלים כבר קיבלו את החיסון הראשון, והחל מליל אמש (מוצ"ש) עת חוסן ראש הממשלה בנימין נתניהו במנת החיסון השנייה של חברת פייזר, החלו המוני אזרחי ישראל לקבל אף הם את החיסון השני.

ב'חדשות 12' הציגו הערב (ראשון) סקר שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס', שכלל שתי שאלות בלבד, מי אחראי להצלחתה של ישראל במבצע החיסונים, ובאם החיסונים אכן יוציאו את ישראל מהמשבר, הצבעתכם בבחירות הקרובות תשתנה?

בשאלה מי האחראי להצלחת מבצע החיסונים, 36% מהנשאלים השיבו כי מדובר בהישג אישי של בנימין נתניהו, 27% טענו כי מדובר באינטרס של חברת פייזר, ו-34% מהנשאלים השיבו כי מדובר בשילוב אינטרסים שבין נתניהו ופייזר.

ובשאלה באם החיסונים אכן יוציאו את ישראל מהמשבר, הצבעתכם בבחירות הקרובות תשתנה?

רוב גדול של 65% מהנשאלים השיב כי ההצלחה לא תשנה את מפת ההצבעה, 30% הצהירו כי מהלך זה יחזק את תמיכתם בראש הממשלה בנימין נתניהו, ו-3% השיבו כי הצלחה שכזו תגרום דווקא לירידה בתמיכה שלהם בנתניהו.

הסקר נערך כאמור על ידי מכון הסקרים 'דיירקט פולס', שבניהולם של שלמה פילבר וצוריאל שרון, והוא נערך בקרב 569 משיבים, כאשר טעות הדגימה עומד על 4.3%.

בתוך כך, בהערכת מצב שקיים היום שר הבריאות יולי אדלשטיין עם בכירי משרדו על המשך מבצע "חוזרים לחיים" של משרד הבריאות. ציין אדלשטיין כי עד סוף מרץ נוכל לחסן כ-5 מיליון אזרחים במנה הראשונה. ולקראת נחיתת כמויות משמעותיות של חיסונים היום ובימים הקרובים, הנחה השר את אנשי המשרד לבדוק אפשרות של ביצוע חיסונים גם בשעות הלילה כדי לאפשר חיסון מהיר ככל הניתן.

אנשי המשרד הציגו לשר את התיעדופים שנקבעו וכן את מבצע חיסוני צוותי ההוראה המתוכנן להיערך בימים רביעי-שישי השבוע. כאשר מהנתונים עולה כי למעלה מ 72% מבני 60 פלוס כבר התחסנו.

שר הבריאות הדגיש כי גם בשעה שהחיסונים ייפתחו לאוכלוסיות נוספות, הוא מבקש שתמשיך להינתן העדפה למי שמגיע להתחסן בגילים מתקדמים. "אנחנו במספרים מדהימים של מעל 72 אחוז מקרב האוכלוסייה המבוגרת. הנתון הזה צריך לדרבן אותנו עוד יותר להמשיך במתן עדיפות להם, מתוך הבנה שהם האוכלוסייה בסיכון", אמר אדלשטיין.

כזכור, מוקדם יותר היום נחת בנתב"ג משלוח ובו 700 אלף חיסונים לקורונה של חברת פייזר ובהמשך השבוע צפויים לנחות משלוחים נוספים.

חיסון לקורונה מכון הסקרים דיירקט פולס ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד