כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תוך יום אחד בלבד

בחר לחנותו שם מפתיע שהביא לסגירתה

חנות לממכר שווארמה במוסקבה בירת רוסיה נסגר לאחר יממה אחת של פעילות על ידי הרשויות במוסקבה שפעלו בזריזות לנוכח השם המוזר אותו בחר בעל החנות לחנותו החדשה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

הרשויות במוסקבה פעלו בזריזות לנוכח הזכרת תקופת של שלטונו של העריץ יוסף סטאלין, וסגרו תוך יום אחד בלבד חנות לממכר שווארמה במוסקבה בירת רוסיה, לאחר שבעל החנות בחר לחנותו שם שעורר סערה 'סטאלין דונר', על שמו ולזכרו של רוצח ההמונים יוסף סטאלין, יתרה מכך על מנת שאף אחד לא יטעה, על השלט התנוססה בגאון תמונתו של העריץ.

על פי הדיווח ב'רויטרס' הבעלים הסביר כי בסך הכל ציפה לעורר קצת 'באזז' סביב העסק החדש שלו. ולטענתו למרות שהופעלו עליו לחצים ואיומים, ואף הוכרח להסיר את השלט הנושא את דמותו של השליט העריץ, סגירת החנות מהווה צעד ללא עילה חוקית.

יצוין, כי ההערכה זו של בעל החנות כי בחירת שם זה תעורר סערה התבררה כצודקת ואף יותר ממה שציפה, ביום היחיד בה הספיק לפעול הוא הספיק למכור מאות מנות, שהוגשו לקונים על ידי מוכרים לבושים במדים סובייטיים.

סטאלין היה שליטה השני של ברית המועצות. חרף התנגדותו החריפה של לנין, לאחר מותו של לנין חיזק סטאלין בהדרגה את מעמדו כשליט יחיד של ברית המועצות, והנהיג את המפלגה הקומוניסטית ואת המדינה הסובייטית עד למותו. הוא היה אחד מרוצחי ההמונים הגדולים בהיסטוריה, וההיסטוריונים חלוקים במספר אומדן מספר קורבנותיו והדעות נעות בין 11 מיליון ל-40 מיליון, בין כך ובין כך הוא נחשב לאחד מגדולי העריצים של המאה העשרים.

מוסקבה שווארמה סטאלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד