י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ארבעה ימים אחרי הפריצה

ארה"ב מתאבלת: הדגל האמריקני הורד בבית הלבן

ארבעה ימים לאחר שאספסוף זועם תומכי טראמפ החל להתקומם מחוץ לקפיטול בנסיון לבטל את תוצאת הבחירות, ולשבש את אסיפת הקונגרס שאישררה את הצבעת האלקטורים, הורד הדגל האמריקני בבית הלבן

ארה"ב מתאבלת: הדגל האמריקני הורד בבית הלבן
הבית הלבן צילום: pixabay

הדגל האמריקני הורד בבית הלבן בשעה האחרונה, ארבעה ימים לאחר שאספסוף זועם של תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ, פרץ לתוך בית הנבחרים שבגבעת קפיטול בניסיון לבטל את תוצאת הבחירות, ולשבש את אסיפת הקונגרס שאישררה את הצבעת האלקטורים בעד הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

ההסתערות על בניין הקפיטול ביום רביעי האחרון, הגיעה בעקבות נאום תוקפני שנשא טראמפ ועודד את תומכיו "להילחם כמו גיהינום" נגד תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, לטובת היריב הפוליטי ג'ו ביידן. האירוע גבה את חייהם של ששה הרוגים ובהם שני שוטרים ממשטרת הקפיטול, אך לא מנעה את תהליך ההצבעה שהסמיכה את ביידן לנשיא ארה"ב.

כזכור, ביום רביעי בשבוע שעבר התכנסו אלפים מתומכי נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, מחוץ לגבעת הקפיטול לעצרת תמיכה בו, על רקע הטענות לזיופים בבחירות לנשיאות. ההפגנה יצאה משליטה במהירות, כשמאות מפגינים פרצו לתוך בניין גבעת הקפיטול, בעת שהקונגרס מכונס כאמור כדי לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות.

עובדי הסנאט דאגו לשמור על תוצאות הצבעת האלקטורים ולקחו אותם למקום מבטחים, ובשוך המהומות דווח כי 6 אזרחים נהרגו במהומות, ובהם 2 שוטרים.

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה האשים את הנשיא טראמפ בכך שהצית את המהומות האלימות : "ההסטוריה תזכור את את האלימות היום בקפיטול, שהוצתה על ידי נשיא שממשיך לשקר לגבי תוצאות הבחירות. זוהי בושה גדולה לאומה, אבל אנחנו נצחק על עצמנו אם נגיד שזו הייתה הפתעה".

גם ‏‎הנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש התייחס למראות הקשים מגבעת הקפיטול: "המראות מוושינגטון מחליאים ושוברי לב. ככה מוכרעות בחירות ברפובליקת בננות, לא ברפובליקה דמוקרטית".

הבית הלבן תורן דונלד טראמפ דגל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד