כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נסחף למחוזות רחוקים?

המושל והשחקן: פריצת תומכי טראמפ כליל הבדולח

ארנולד שוורצנגר מתייחס בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות לפריצה המבישה ביום רביעי לגבעת הקפיטול ומשווה את האירוע לליל הבדולח. הוא מספר על ילדותו בצל המלחמה ההיא וקורא להתאחד כדי להתרפא מהטראומה

המושל והשחקן: פריצת תומכי טראמפ כליל הבדולח
ארנולד שוורצנגר צילום: מתוך פייסבוק

ארנולד שוורצנגר, שחקן מפורסם שכיהן בעבר כמושל קליפורניה, מגיב למהומות ביום רביעי שעבר בגבעת הקפיטול שבוצעו על ידי תומכיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והשווה זאת לפוגרום ליל הבדולח, אך הביע תקווה שכמו כל כך הרבה קשיים בעבר, המקרה המביש רק יהפוך את אמריקה לחזקה יותר.

המושל לשעבר פרסם סרטון בטוויטר ובפייסבוק באורך כשמונה דקות, וסיפר על ילדותו בצל מלחמת העולם השנייה. "גדלתי באוסטריה, אני מודע מאוד לליל הבדולח, או ליל הזכוכית השבורה", אמר שוורצנגר בן ה-73. "זה היה לילה של השתוללות נגד היהודים שבוצע בשנת 1938 על ידי המקבילה הנאצית של הנערים הגאים" (הנערים הגאים בארה"ב הם ארגון ימני קיצוני התומך בטראמפ).

"ביום רביעי היה יום הזכוכית השבורה ממש כאן בארצות הברית", המשיך. "הזכוכית השבורה הייתה בחלונות הקפיטול של ארצות הברית. אבל ההמון לא רק ניפץ את חלונות הקפיטול, הם ניפצו את האידיאלים שלקחנו כמובן מאליו".

ההסתערות על בניין הקפיטול ביום רביעי האחרון, הגיעה בעקבות נאום בסגנון מלחמה, בו טראמפ עודד את תומכיו "להילחם כמו גיהינום" נגד תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020 לטובת היריב הפוליטי ג'ו ביידן. האירוע גבה את חייהם של ששה הרוגים ובהם שני שוטרים ממשטרת הקפיטול, אך לא מנעה את תהליך ההצבעה שהסמיכה את ביידן לנשיא ארה"ב.

"אני אזכיר להם (לפורעים) את מה שאמר טדי רוזוולט" (נשיא ארה"ב לשעבר) "פטריוטיות פירושה לעמוד לצד המדינה, זה לא אומר לעמוד לצד הנשיא", אמר שוורצנגר.

שוורצנגר קרא לאמריקאים מכל גווני הקשת הפוליטית לבטל את נושא "המפלגתיות" ולהצטרף יחד לטובת המדינה. "אנחנו צריכים להתרפא יחד מהטראומה שקרתה, אנחנו צריכים להתרפא לא כרפובליקנים או כדמוקרטים, אלא כאמריקאים".

ליל הבדולח גבעת הקפיטול דונלד טראמפ ארנולד שוורצנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד