י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מצב שלא היה כמותו

דיווח: הקבינט של טראמפ מתנהל כאילו הוא לא קיים

מצב חסר תקדים בנשיאות ארצות הברית. טראמפ שנותרו לו 9 ימים בתפקידו מנושל ומוחרם לחלוטין. שרי ממשלו מנהלים ישיבות בניהול סגנו וכפופים אף ורק להוראותיו. עיתונאי אמריקני מתאר מצבו שבו השרים מתרחקים מהאגף בו מתגורר טראמפ מחשש להיתקל בו

דיווח: הקבינט של טראמפ מתנהל כאילו הוא לא קיים
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

הקבינט של נשיא ארה"ב, לפחות ב-9 הימים הקרובים, דונלד טראמפ, מתנהל תחת סעיף 'תיקון 25' לחוקה האמריקאית בפועל, כאילו הוא כבר לא נשיא, וזאת בכדי למנוע ממנו לעשות דבר מסוכן או לא חוקי בימים האחרונים שלו בתפקיד. עם זאת חברי הקבינט לא יכולים לעשות דבר כדי למנוע ממנו גישה לקודים הגרעיניים, כך על פי הדיווח בארצות הברית.

"סביר להניח כי הקבינט של הנשיא דונלד טראמפ לא ידיח אותו מתפקידו בימים האחרונים לכהונתו, אך הבית הלבן פועל תחת 'תיקון 25 בפועל', כאשר חברי הקבינט מתעלמים למעשה מטראמפ", כך מדווח אתר 'אקסיוס'.

כמה מחברי הממשלה הקרובים לטראמפ, נשבעו להישאר בממשל עד 20 בינואר, כאשר כהונתו של טראמפ מסתיימת, אך הם "פועלים כאילו הוא לא הנשיא", כך אמרו גורמי ממשל לכתב אקסיוס, ג'ונתן סוואן.

"המציאות, בהתבסס על הדיווח שלי במהלך 48 השעות האחרונות, הוא הרעיון של תיקון 25 לחוק, אך הוא מעולם לא נתפס כאפשרות רצינית על ידי חברי הקבינט", כך אמר סוואן לרשת MSNBC.

"אבל מה שקרה במקום זה, הפך לסוג של תיקון 25 בפועל", הוסיף העיתונאי. "אנשי הקבינט של טראמפ פועלים כאילו הוא לא הנשיא, רבים מהפקידים הבכירים האלה מתעלמים ממנו ומתרחקים מהאגף המערבי, בתקווה שהוא לא יתקשר אליהם".

גם אם אנשיו מתעלמים ממנו ומתנערים ממנו, טראמפ עדיין מפעיל כוח בדמות קודים, שמאפשרים לו שיגור טילים גרעיניים. אף שהיושבת-ראש ננסי פלוסי התחננה בפני הצבא לבטל את גישתו של טראמפ לקודים הללו, הדבר נתפס כבלתי אפשרי כל עוד הוא בתפקיד".

לדבריו, "חברי הקבינט ממשיכים לנהל את סוכנויותיהם ולנהל את הממשלה ללא מעורבותו, אם הוא ייתן פקודות שלדעתם מסוכנות או בלתי חוקיות, הם יסרבו בתוקף לפקודות אלה, שם אנחנו נמצאים", הוסיף.

חברי קבינט בכירים אחרים נשבעו להישאר כדי למנוע מטראמפ לנקוט בפעולות מסוכנות בימיו הנותרים בבית הלבן, ומי שמנהל את ישיבות הקבינט בימים אלה, הוא סגן הנשיא וממלא מקומו מייק פנס, שנמצא בנתק מוחלט עם דונלד טראמפ מאז אירועי יום רביעי האחרון בגבעת הקפיטול.

דונלד טראמפ סגן הנשיא מייק פנס הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד