י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרב בציונות הדתית

כהנא לסמוטריץ': "אתה מפספס שינוי היסטורי"

הקרע במפלגה הדתית לאומית מחריף: חברי הכנסת מנהלים התנצחויות וחילופי מכתבים פומביים במטרה לחדד את עמדותיהם | חה"כ מתן כהנא: "הבית בוער, והערכים של הציונות הדתית נמצאים גם בתחום הכלכלי"

כהנא לסמוטריץ': "אתה מפספס שינוי היסטורי"
בצלאל סמוטריץ'//מתן כהנא צילום: פלאש90

הקרב בתוך הציונות הדתית נמשך, עם הפיצול המסתמן בין 'ימינה' של נפתלי בנט למפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' והוויכוח סביב המשך דרכה של מפלגות הציונות הדתית מתעצם.

מחד הטענה של סיעת 'ימינה' כי במצב הנוכחי צריך להניח בצד את הנושאים המגזרים ולפעול בנושאי הבריאות והקורונה, במטרה לגרוף קולות של מחנה המרכז, אחרי שלראשונה הציג ראש מפלגה מגזרית מועמדות לראשות הממשלה.

מנגד, סמוטריץ' שהקים את מפלגת הציונות הדתית במטרה לאחד את ציבור חובשי הכיפות הסרוגות תחתיו טוען, כי גם במצב כזה צריך להתעסק בנושאי המשפט, התיישבות ונושאי הדת, שבוודאי יבריחו לבנט מצביעים רבים.

בימים האחרונים מנהלים חברי הכנסת מתן כהנא מ'ימינה' ובצלאל סמוטריץ' מ'הציונות הדתית' קרב מכתבים, בעוד כהנא קורא לסמוטריץ׳ שלא להתפלג ולשמור על האחדות, האחרון מבקש להציג את דגלי הציונות הדתית בקמפיין.

היום (שני) משיב חבר הכנסת כהנא בעוד קריאה לסמוטריץ׳ כשטען כי בקמפיין נזנחו ערכי הציבור הימני, ולדבריו "כל חיי שרתתי את עם ישראל. לרגע לא זנחתי את ערכיי, גם שהיה צריך לעבוד בשותפות עם כאלה שמחזיקים בעמדות הפוכות משלי. גם אז מצאתי הדרך להתחבר, מבלי לזנוח את ערכיי.
ערכי הציונות הדתית תמיד יהיו לנגד עיניי ותמיד יהיו המצפן שלי".

"אבל", מסביר כהנא את העמדה של סיעתו, "בעת הזו הבית בוער. ישראל בשיאו של המשבר הכלכלי הגדול בתולדותיה והשסע בעם מקצין ומחריף. את השבר הזה חייבים לתקן. בעת הזו, להביא פרנסה למאות אלפי בתי אב שעולמם קרס ולאחות את השסעים בעם זה הדבר הדחוף. זה הדבר שמייצג יותר מכל את ערכי הציונות הדתית".

כהנא מוסיף כי "לרגע לא נטשנו את שאר ערכי הימין האידאולוגי והציונות הדתית. ריסון בג"צ, המשילות בנגב ובצפון, ריבונות ביו"ש וחיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל ימשיכו תמיד להיות נושאים יסודיים שהטיפול בהם קריטי למדינת ישראל".

בדבריו הוא פונה אל חבר הכנסת סמוטריץ׳ בקריאה; "בראייתי אתה מפספס שינוי היסטורי. הקו שאתה חותר אליו ישאיר לנצח את הציונות הדתית כמפלגת שוליים שמשפיעה ברמה כזו או אחרת על ההנהגה. אנחנו חושבים שהגיעה העת שאנחנו נהיה ההנהגה. הרצון להישאר לנצח "מפלגה משפיעה" הוא אנטי-תזה לרעיון הבסיסי של להוות גשר בין הציוני לדתי. להישאר במרחב הסקטוריאלי זה קל ונוח אבל ישאיר אותנו קטנים ומעוטי השפעה".

"אני חושב שאתה והציבור שאתה מייצג נחוצים למהלך הזה. הקול שלך חשוב, הקהל שאתה מייצג חשוב מאוד ויכולותיך כאיש ציבור כבר ידועות לכל", הוא מציין ומתריע, "אם תחליט לפצל את הציונות הדתית כדי לחזור אל הישן והמוכר (כפי שהגדרת), זה יפגע גם במהלך ההיסטורי וגם בציונות הדתית".

כהנא מסיים את קריאתו לסמוטריץ' שנוצרו עוד שלושה וחצי שבועות להגשת הרשימות, ״זמנים מאתגרים לפנינו. זה לא הזמן לפיצולים. זה הזמן לבוא יחד בכוח גדול. לגשר. לאחד. זו דרכה של הציונות הדתית. מעומק הלב אני קורא לך - הבן את גודל השעה - בא נלך יחד. למען הציונות הדתית, למען ערכיה ולמען עם ישראל".

בצלאל סמוטריץ מתן כהנא בחירות 2021 נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד