כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
משלמים את המחיר

חברות בארה"ב עצרו תרומות למפלגה הרפובליקנית בעקבות המהומות

המהומות בגבעת הקפיטול והתנגדותם של חברי המפלגה הרפובליקנית לאשרר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות גוררות גל זעם עצום בקרב חברות ענק אמריקאיות המאיימות כי יפסיקו לאלתר את שיתוף הפעולה והתרומות למפלגה

חברות בארה"ב עצרו תרומות למפלגה הרפובליקנית בעקבות המהומות
המשטרה בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

המהומות בקפיטול החלו לפגוע בארנק של המפלגה הרפובליקנית כאשר חברות גדולות ביטלו תרומות שהיו נוהגים להעביר למפלגה.

חברות כמו סיטיגרופ, ג'יי פי מורגן, מריוט אינטרנשיונל, וחברת ביטוח בריאות גדולה אישרו ביום ראשון כי הם שוקלים מחדש את תרומתם הפוליטית בעקבות המהומות ביום רביעי האחרון.

האגודה BCBSA המייצגת חברות בריאות המבטחות אחד מכל שלושה אמריקאים, התייחסה לכך שמחוקקים רפובליקנים הצביעו נגד אישור הניצחון של ג'ו ביידן באותו יום ועל המהומות בקפיטול.

"לאור ההתקפה האלימה והמזעזעת שהתרחשה השבוע על בניין הקפיטול של ארצות הברית, והצבעותיהם של כמה מחברי הקונגרס בכדי לערער את תוצאות הבחירות בנובמבר על ידי קריאת תיגר על תוצאות הבחירות, חברת BCSBA תשהה את התרומות לאותם מחוקקים שהצביעו לערער את הדמוקרטיה שלנו" מסרה החברה.

מריוט אינטרנשיונל, חברת המלונות הגדולה בעולם, נקטה בצעדים דומים, כאשר דובר החברה קוני קים, אישר את ההחלטה להפסיק את התרומות ל-147 מחוקקים רפובליקנים שהתייצבו לצידו של דונלד טראמפ בדחיית זכייתו של ביידן ביום רביעי.

"לקחנו בחשבון את האירועים ההרסניים בקפיטול שאירעו כדי לערער בחירות לגיטימיות והוגנות, אנחנו נעצור את התרומה הפוליטית שלנו לאלה שהצביעו נגד תוצאות הבחירות" נמסר מטעם החברה.

שניים מהבנקים הגדולים במדינה, ג'יי פי מורגן צ'ייס, וסיטיגרופ, אמרו כי הם יעכבו את כל התרומות הפדרליות הן לרפובליקנים והן לדמוקרטים, ולא רק למחוקקים הרפובליקנים שהתייצבו לצידו של דונלד טראמפ.

סיטיגרופ תרמה 742,000 דולר למועמדים בשנים 2019-2020, 56% מהם הגיעו לרפובליקנים, כך דיווח ארגון מעקב התרומות OpenSecrets

חברת התשלומים הדיגיטליים האמריקאית סטריפ הודיעה ביום ראשון כי לא תיקח עוד תשלומים עבור אתר הקמפיין של טראמפ, מה שיפריע ליכולות של קמפיין טראמפ לגייס כספים.

איגוד הגולף של אמריקה הודיע ​​ביום ראשון כי הוא מנתק את הקשר עם הנשיא. הדירקטוריון הצביע על כך שלא יקיים את התחרות הראשונה השנה, אחת מארבע האליפויות הגדולות בגולף - במסלול הגולף של טראמפ.

קונגרס מפלגה רפובליקנית כספי תרומות דונאלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד