י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
העימות בציונות הדתית

סמוטריץ' מתעקש; בנט מתריע: "יביא עלינו אסון"

העימות בין מפלגות הציונות הדתית על המשך דרכה של המפלגה המאוחדת עולה שלב, בעוד סמוטריץ׳ טוען כי 'בנט קיבל החלטה לרוץ לבד', בנט מתריע: "מי שעכשיו יתעסק בפיצולים יביא עלינו אסון"

סמוטריץ' מתעקש; בנט מתריע: "יביא עלינו אסון"
'נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

המשא ומתן בין 'הימין החדש ל'הציונות הדתית' נראה רחוק גם היום. הבוקר (ב') התראיין סמוטריץ', וטען כי בנט קיבל החלטה סופית לרוץ לבד: "לצערי נפתלי קיבל החלטה להתמודד לבד, ולצערי הרב הוא יוצא שוב לדרך ומתבשם מסקרים. אני מאוד מקווה שהוא יעבור את אחוז החסימה".

בראיון ב-103fm, נראה כי הענייניים ביניהם רחוקים מגישור, וסמוטריץ' אף עקץ את בנט: "בשונה ממפלגות אחרות שהן כמו מניה בורסאית, הציונות הדתית היא נכס מוחשי, לא צריך ללקט בשדות זרים. יש תנועות נוער, הורים ומורים והדבר הזה חי ונושם ונושא ערכים גדולים. זו מפלגה שלא תשים בצד את כל הדברים שתשים בצד את הדברים שחשובים לציבור שלו".

בתגובה, לראיון התקיף, יו״ר ימינה נפתלי בנט פירסם פוסט, שהתייחס לקשיים במשא ומתן בין שתי המפלגות: "השאלה הבסיסית היא האם נחזור אחורה להיות מש״ק הדת של ישראל, כפי שנתניהו ואחרים מייחלים, או שנתקדם להנהגה לאומית". שהוא קרא לסמוטריץ' "כאשר העם שלך מפוצל אתה צריך לפעול לאיחוי הקרעים, לא להתנשא ולהמשיך לפצל עוד ועוד"

לטענות של סמוטריץ׳ כי זנח את ערכי הציונות הדתית, אמר בנט: "הערכים הבסיסיים שלנו הם מוחלטים ולא משתנים: לעולם לא נמסור סנטימטר אדמה של ארץ ישראל ונחזק את ההתיישבות בכל חלקיה. מנעתי מנתניהו לבצע את שחרור המחבלים הרוצחים תושבי ישראל למרות שהוא איים לפטר אותי.

הוא הוסיף: לעולם לא נאפשר מלחמת אחים בעם ישראל. נתקן את מערכת המשפט שלצערנו שבורה.  נחזק את זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

כנשאל מה היא מפלגת 'ימינה', אמר: "המפלגה של כל עם ישראל. מסורתיים, דתיים לאומיים, חילוניים, וגם חרדים. הציונות הדתית כאיש אחד ביחד עם כל עם ישראל ולא בנפרד ממנו. אנחנו לא בוחנים אדם לפני נוכחות כיפה על ראשו או לפי אורך השרוול".

"הציונות הדתית לא נמצאת בתחרות מתמדת לומר את הדבר הכי קיצוני, הכי מפלג והכי פרובוקטיבי כדי לתפוס כותרת. הפוך. צריך לאחד ולא לפצל, להרגיע את הפילוג בעם מבלי לוותר על ערכינו", סיכם.

בחירות 2021 בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד