י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נזילות?

הצוות של הראשון באיטום מסביר איזו שיטה עדיפה לאיטום גגות

לא פעם אדם שעומד בפני הליך איטום לגג המבנה שבו הוא מתגורר תוהה כיצד עליו לבחור את שיטת האיטום הטובה ביותר לגג המבנה שלו • אז איזו שיטה עדיפה לאיטום גגות?

הצוות של הראשון באיטום מסביר איזו שיטה עדיפה לאיטום גגות
איטום גגות צילום: freepik

איטום גגות הוא דבר חשוב ביותר לכל בית פרטי. איטום לא מספיק איכותי עלול לגרום לנזילה בתוך הבית בימים גשומים. מכיוון שנזילה עלולה להסב נזק לרכוש של הבית ולמבנה עצמו וכן, מכיוון שנזילה בתוך הבית בייחוד בימי החורף הקרים היא דבר לא סימפטי כלל, אשר מסב אי נוחות רבה לדיירי הבית, הרי שחשוב מאוד לדאוג לאיטום נכון ואיכותי של גג המבנה שלכם עוד טרם מגיעה עונת החורף. כיום ניתן למצוא מגוון שיטות לאיטום גגות וחשוב מאוד לבחור את השיטה הטובה, היעילה והמתאימה ביותר לגג המבנה שאתם מתגוררים בו.

שיטות לאיטום

איטום גג יכול להתבצע כיום באמצעות כמה דרכים:

איטום באמצעות זיפות- שיטת הזיפות היא השיטה הוותיקה ביותר בשוק כיום. בעוד שבעבר מרבית האוכלוסייה בחרה בשיטת איטום זאת שכן, לא הייתה אלטרנטיבה טובה יותר, הרי שכיום השיטה נדחקת על ידי היריעות הביטומוניות שמהוות שיטה חדשנית ויעילה יותר עבור איטום. יחד עם זאת, ישנם עדיין לא מעט אנשים שמאמינים כי השיטה הישנה שכרוכה בזיפות הגג היא השיטה היעילה והטובה ביותר עבור איטום הגג שלהם ולכן ממשיכים לבחור בה. הזפת החמה חודרת בין החריצים בגג ויוצרת הגנה אטימה ואיכותית ולכן, אין ספק שגם לשיטה זאת יש את היתרונות שלה.

איטום באמצעות יריעות ביטומניות- כאשר מדובר על שיטות איטום, אחת מהשיטות היעילות ביותר כיום היא שיטת האיטום באמצעות יריעות ביטומניות. מדובר על שיטה איכותית מאוד עבור גגות מרוצפים, גגות שטוחים או מרפסות. ניתן לבצע את שיטת האיטום המדוברת מעל לגגות שמצופים בזפת או מעל גגות בטון חדשים. היריעות הביטומניות גמישות, חזקות ועמידות ועל כן, בניגוד לזפת הן אינן דורשות הלבנה או תחזוקה שוטפת מדי שנה. מדובר על שיטת איטום איכותית מאוד.

איטום באמצעות חומרים אקריליים- מדובר על שיטת איטום המתאימה מעל לגגות המתאפיינים בשטח קן ושיפועים טובים. ניתן לשלב את שיטת האיטום המדוברת בשיטת האיטום ביריעות ביטומניות על מנת לשדרג את התשתית ולשפר את תוחלת החיים של היריעות.

על אף שקיימים חומרי איטום אקריליים מסוגים שונים, שיטת השימוש בחומרים אקריליים היא שיה פחות נבחרת כיום עבור איטום גגות.

כיצד בוחרים את שיטת האיטום המתאימה לגג?

מכיוון שכיום מוצעות כמה שיטות לאיטום הגג, לא פעם אדם שעומד בפני הליך איטום לגג המבנה שבו הוא מתגורר תוהה כיצד עליו לבחור את שיטת האיטום הטובה ביותר לגג המבנה שלו. השיטות שנמצא כיום בשוק הן: שיטת איטום באמצעות זיפות הגג, חומרי איטום ביטומיניים, חומרי איטום אקריליים ועוד. הדבר שחשוב ביותר לזכור הוא שאם כבר יש לכם חומר איטום כלשהו בגג המבנה שלכם ואתם מעוניינים לבצע איטום מחדש לגג שכן, חומר האיטום הנוכחי כבר איננו יעיל מספיק עבור איטום איכותי, הרי שחשוב מאוד שתבחרו בחומר איטום מאותה המשפחה של חומר האיטום הנוכחי שלכם שכן, שימוש בחומר איטום מאותה המשפחה של חומר האיטום הנוכחי שיש לכם בגג המבנה, יאפשר אחיזה טובה של חומר האיטום שבו השתמשתם, דווקא שלא יקרה אם תשתמשו בחומר שלא מאותה המשפחה.

רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בתחום איטום גגות בטרם מבצעים את עבודת האיטום. אנשי המקצוע שמבינים בתחום יבחנו את הגג שלכם בהתאם לחומר האיטום הנוכחי שבו, בהתאם למבנה שלו ובהתאם לכל פרמטר אחר שיש לתת עליו את הדעת ובהתאם לכך יסייעו לכם לבחור שיטת איטום מתאימה וכמובן לבצע עבודות איטום איכותיות באמצעות החומר הנבחר.

צריכים איש איטום מקצועי? פנו לצוות של הראשון באיטום

 

 

איטום גגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד