י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שידור חוזר של אותן טענות"

בג"צ הכריע: השימוע של ועדת הרבנים לא יידחה

ביהמ"ש העליון דחה פעם נוספת את הבקשה להקפיא את השימוע שנקבע לוועדת הרבנים לענייני תקשורת בטענה כי לא התאפשר לה להגיב בפקס | השופטים אף הטילו על העותרים תשלום הוצאות משפט

בג"צ הכריע: השימוע של ועדת הרבנים לא יידחה
טלפון כשר צילום: נתי שוחט פלאש 90

בית המשפט העליון דחה בסוף השבוע שעבר את הבקשה להקפיא את השימוע אותו פרסם משרד התקשורת בעניינה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת במטרה לבחון את ההתנהלות הבעייתית של הוועדה.

לפני מספר שבועות דחה בית המשפט בקשה דומה של הועדה, אלא שלביהמ"ש הוגשה עתירה נוספת בטענה כי משרד התקשורת לא אפשר לה להגיב בפקס, אלא בדוא"ל בלבד, וכן כי דבר השימוע לא פורסם מספיק.

בית המשפט העליון דחה את הטענות, וקבע כי ניתן היה להגיב לשימוע גם באמצעות פקס. בנוסף הצביעו השופטים על כשל בסיסי בטענת העותרים היות ובפועל הם הגישו אלפי דפים באמצעות הדוא"ל מגופים רבים ושונים, דבר שגם מלמד על כך שהפרסום היה אפקטיבי וגם מצביע על היכולת שלהם להגיב באמצעות דוא"ל.

בנוסף לדחיית העתירה חויבו העותרים בהוצאות משפט ע"ס 2000 שקלים. "העתירה שלפנינו", כתבו השופטים, "היא בבחינת 'שידור חוזר' של אותן טענות ודין העתירה להידחות אך בשל כך....העתירה נדחית אפוא על הסף, ועמה הבקשה למתן צו ביניים, ולא מצאנו מקום לאפשר תשובה של העותרים לתגובה. העותרים יישאו בהוצאות המשיבים בסך 2000 שקלים", כך בנוסח פסק הדין".

המשמעות של דחיית הבקשה, היא שהוועדה תידרש לנמק בקרוב את התנהלותה במספר תחומים, בראשם מדיניות החסימות השרירותית והיעדר השקיפות בנוגע לפעילותה.

יצוין כי בניגוד לנטען ע"י גורמים אינטרסנטים, השימוע לא אוסר על חסימת מספרים, הוא אוסר על חסימת מספרי חירום ומספרים ממשלתיים. ועדת הרבנים הצהירה שלא תעשה זאת, אך בפועל נחסמו בעבר קווי חירום כמו של ער"ן, קווי של הרשות לניצולי השואה, קו סיוע של ביטוח לאומי לקשישים, הקו של משרד התקשורת ועוד.

בכל הנוגע לשאר המספרים, אכן אין שום איסור לחסום אותם, השימוע רק דורש מועדת הרבנים לתת נימוק והסברה מדוע כל מספר נחסם – דבר שלא קורה כיום.

ועדת הרבנים לענייני תקשורת בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד