י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תמיכה מפתיעה

נחסם ברשת: קנצלרית גרמניה מתייצבת לצדו של טראמפ

באופן מפתיע הקנצלרית מרקל מתייצבת לצדו של טראמפ שנחסם ברשתות החברתיות: "הזכות הבסיסית לחופש דעה היא זכות יסוד בעלת חשיבות אלמנטרית, וניתן להתערב בזכות יסוד זו, אך באמצעות החוק ובמסגרת שהגדיר המחוקק, לא על פי החלטת הנהלת פלטפורמות המדיה החברתית"

נחסם ברשת: קנצלרית גרמניה מתייצבת לצדו של טראמפ
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

בעוד כולם מתנערים ממנו, זוכה טראמפ לתמיכה מלא אחרת מאשר קנצלרית גרמניה מרקל, שביקרה אותו לא מעט במהלך כהונתו. מרקל אמרה היום (שני) כי חסימת חשבונותיו של טראמפ על ידי פייסבוק וטוויטר לאור המהומות שגבו חייהם של 6 אזרחי ארצות הברית, היא "בעייתית".

מרקל הוסיפה כי "הזכות הבסיסית לחופש דעה היא זכות יסוד בעלת חשיבות אלמנטרית, וניתן להתערב בזכות יסוד זו, אך באמצעות החוק ובמסגרת שהגדיר המחוקק, לא על פי החלטת הנהלת פלטפורמות המדיה החברתית".

כזכור, אתמול דווח כי הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר הודיעו על חסימה לצמיתות של החשבונות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות "הסתה לאלימות".

"לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ וההקשר סביבם, השעינו את החשבון לצמיתות בגלל הסיכון להסתה נוספת לאלימות", נאמר בהודעת טוויטר.

בטוויטר ציינו כי הם חוששים שהוא יסית לאלימות כמו שהייתה השבוע בגבעת הקפיטול. "בהקשר לאירועים מחרידים השבוע, הבהרנו ביום רביעי כי הפרות נוספות של כללי הטוויטר עלולות לגרום לדרך פעולה זו ממש".

לדברי טוויטר, "מסגרת האינטרס הציבורי שלנו קיימת כדי לאפשר לציבור לשמוע ישירות מנבחרי הציבור וממנהיגי העולם. הוא בנוי על עיקרון שלעם יש זכות להחזיק בכוח לחשבון בגלוי.

עם זאת, הבהרנו כשחוזרים שנים אחורה שחשבונות אלה אינם מעל לכללים שלנו ואינם יכולים להשתמש בטוויטר כדי להסית אלימות. אנו נמשיך להיות שקופים סביב המדיניות שלנו ואכיפתם".

דונאלד טראמפ פייסבוק טוויטר חסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד