י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשק נוח וידידותי

מפחדים מוואטסאפ? זו האפליקציה שרבים עוברים אליה

לאחר הודעתה של וואטסאפ על שינוי במדיניות הפרטיות דבר שהוביל מיליונים בעולם לנטוש את אפליקציית המסרים הפופולרית בגלל חשש לדליפת מידע, רבים החלו להשתמש באפליקציית מסרים חדשה: סיגנל 

מפחדים מוואטסאפ? זו האפליקציה שרבים עוברים אליה
אפליקציית סיגנל צילום: צילום מסך

בתחילת השנה האזרחית הודיעה אפליקציית המסרים הפופולארית וואטסאפ על שינוי מדיניות, לפיו היא החלה בשיתוף המידע עם חברת האם - פייסבוק. על פי הודעת החברה, מי שלא יאשר זאת לא יוכל להשתמש באפליקציה.

לאור זאת, רבים ברחבי העולם חוששים מדליפת המידע האישי שלהם ועוברים למתחרות - טלגרם והאפליקציה המחודשת סגנל. ביום חמישי האחרון הודיע איל ההון אילון מאסק ל-42 מיליוני עוקביו כי הוא עובר לאפליקציית סיגנל והמליץ גם להם לעשות זאת. הודעתו של מאסק יחד עם הודעת וואטסאפ על שינוי המדיניות, הביאו לעשרות מיליוני משתמשים חדשים בסיגנל.

מאסק הוא לא היחיד שהמליץ לנטוש את וואטספ ולעבור לסיגנל. רשות התחרות הישראלית, השייכת למשרד הכלכלה, כבר החליטה להפסיק את פעילותה בוואטסאפ ולעבור לסיגנל. פרופסור ענת בן דוד מהאוניברסיטה הפתוחה, חוקרת אינטרנט ורשתות חברתיות, המליצה גם היא על מעבר, כמו גם המשפטן עו"ד חיים רביה, המתמחה באינטרנט ובסייבר, שהודיע שינטוש את וואטסאפ.

אפליקציית סיגנל

סיגנל היא לא אפליקציה חדשה. היא הושקה בשנת 2013 תחת השם Open Whisper, ועברה מספר גלגולים עד שהושקה מחדש תחת השם Signal בשנת 2018. בריאן אקטון, יוצא וואטסאפ היה שותף להקמתה ואף תרם 50 מיליון דולר לעמותה הנקראת סיגנל. 

סיגנל נראית ממש כמו וואסטספ. יש לה ממשק נוח וידידותי בעברית, אפשר לשלוח בה הודעות טקסט, הודעות קול, סרטונים, תמונות וקבצים. ניתן לפתוח בה קבוצות ובאופן כללי היא דומה מאוד לוואטספ. יש בה אפילו כמה שינויים שהופכים אותה לטובה יותר כמו הצפנת הודעות - מה שהופך אותה לאחת מהאפליקציות המוגנות בעולם וכן אפשרות של טשטוש פנים בתמונה. 

אפליקציית סיגנל

בימים האחרונים נרשמו לאפליקציה עשרו מיליוני משתמשים חדשים וככל הנראה זה רק עניין של זמן עד שהיא תהיה חזקה מספיק בשביל להוות אלטרנטיבה המאיימת על וואטספ.

 

WhatsApp (וואטסאפ) סיגנל (signal)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד