י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסערה באנטוורפן

הרבנים התכנסו: "השלום גבר על המחלוקת"

חצי שנה לאחר הסערה שאיימה למוטט את קהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן התכנסו הדיינים לפגישת פיוס ולחיים. מי עמד מאחורי המהלך המבורך? ומה אומרים בקהילה? • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' • האמת והשלום אהבו 

הרבנים התכנסו: "השלום גבר על המחלוקת"
הדיינים בפגישת הפיוס אמש. צילום: באדיבות המצלם

בחודש אב האחרון פרצה סערה בקהילת מחזיקי הדת באנטוורפן שבבלגיה שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', אחד הדיינים הבכירים של הקהילה, הגאון רבי עמרם העניג, הביע את מורת רוחו מהנעשה בנושא הכשרות והודיע כי לא יוכל לשאת באחריות, מה שהוביל למכתבים בבתי הכנסת ולקרע גדול בקהילה.

מאז עברו הרבה מים ואף יצא מכתב בנושא של הרבנים, אך עדיין נפוצו שמועות בקהילה על עזיבת הרב העניג והקמת בית דין חדש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אתמול (ראשון) ישבו לראשונה הרכב הדינים בראשות הגאון רבי אהרן שיף, אב"ד קהילת מחזיקי הדת אנטוורפן, לשתיית לחיים עם הדין הגאון רבי עמרם העניג דיין בקהילת מחזיקי הדת.

מי שהיה שותף למהלך השלום הוא האדמו"ר מפשאווערסק שנתן את ברכתו למהלך המבורך. כמו כן הרב שיף המרא דאתרא, השקיע את כל מרצו למען השלום. 

בקרב הציבור החרדי באנטוורפן שמחה גדולה על כך שהשלום גבר על המחלוקות. אחד התושבים במקום אומר ל'בחדרי חרדים': "הקהילה כעת מחדשת את פניה בשמחה רבה, ומקבלת המשך חיזוק תמידי להמשיך לטפל בכל הנושאים העומדים על הפרק ללא שום מחלוקת הכול נגמר ויושרו ההדורים".

הרב העניג שהובא לפני 17 שנה ממונסי לכהן כדיין ומורה הוראה לאחר הסתלקותו של המרא דאתרא הגאון רבי חיים קרייזוירטה זצ"ל, והוא מכהן כיום לצד המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף והדיין הגאון רבי זעקל פולק.

הרב העניג הוא מעמודי בית הדין בחושן משפט ואבן העזר ונושא באחריות כלל הנושאים תחתיו. כשהגיע לאנטוורפן היה הוא עוד בזמן הגאון רבי יצחק טוביה וייס כיום גאב"ד 'העדה החרדית' וראב"ד אנטוורפן הגאון רבי אליהו שטרנבוך זצ"ל.

הדיינים בפגישת הפיוס אמש. צילום: באדיבות המצלם

אנטוורפן הרב אהרן שיף הרב עמרם העניג הרבי מפשווערסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד