י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הממלכה לא מתפקדת

תוהו ובוהו בבריטניה: חיסונים רבים נזרקים לפח

תוהו ובוהו בבריטניה: רופאים נאלצים לזרוק חיסונים כי אנשים לא מתייצבים להתחסן, פנסיונרים נדרשים לעמוד בתור שעות בקור בגלל קריסת המערכות

תוהו ובוהו בבריטניה: חיסונים רבים נזרקים לפח
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90
התוכנית של בריטניה לחסן את אזרחי הממלכה נפגעה, והיא נמצאת בתוהו ובוהו, כאשר הרופאים נאלצים לזרוק חיסונים המיועדים לחולים שלא הופיעו, וקשישים נאלצים לעמוד בתור בחוץ בקור המקפיא מכיוון שמערכות ה-IT של ארגון הבריאות ה-NHS נפלו.
תכנית החיסונים ההמונית בבריטניה העלתה הילוך, כאשר שבעה מרכזי חיסונים מרכזיים נפתחו בתקווה לחסן את 13 מיליון האזרחים הפגיעים ביותר עד אמצע פברואר, ולהקל על מעגל ההגבלות האינסופי, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון התחייב לחסן כ-200,000 ביום, עד יום שישי הקרוב.
אבל התוכנית נפגעה מאז שהחלה בחודש שעבר. והיום התגלה כי בית חולים אחד בלונדון נאלץ לזרוק חיסונים מכיוון שאנשים אינם מתייצבים לקבל חיסון, הצוות מתקשר לחברים ובני משפחה כדי להגיע להתחסן במקום הזקנים שלא באו, אך עדיין כמות ענקית נזרקת לפח. כך מדווח ה"דיילי מייל".
שבעה מרכזי חיסון המוניים ענקיים נפתחו היום בניוקאסל, מנצ'סטר, בירמינגהם, סטיבן, בריסטול, סארי וניוהאם במרכז לונדון.
אחות אחת בבית חולים במערב לונדון, דיברה בעילום שם אמרה כי עמיתיה נאלצים לזרוק לפח אספקת חיסונים. "הצרה היא שיש לתת את החיסון או לזרוק אותו" סיפרה. "ביום חמישי בערב היו לנו משהו כמו 45 אנשים שהוזמנו לקבלת החיסון, אך לא התייצבו ולא הודיעו לנו או לרופא המשפחה שלהם מראש".
"אם היינו יודעים שהם לא באים, מישהו אחר יכול היה להתחסן במקומם נשארנו לחכות, ואז כשהם לא הופיעו עמדנו בפני הבחירה לזרוק את החיסון או לנסות לתת אותו למישהו אחר, יש אנשים שהתקשרנו אליהם והם הצליחו להגחע בהתראה קצרה והם קיבלו את החיסון, אבל הרבה ממנו היה צריך להיזרק כי אנחנו לא יכולים לשמור אותו מעבר לזמן מסוים".
חיסון לקורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד