י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'עזוב תעזוב עמו'

הנגיד התרגש מתיעוד 'האדמו"ר והמשלוחן' והתקשר למנהל

כשבוע לאחר שחשפנו ב'בחדרי חרדים' תיעוד מדהים, בו נראה האדמו"ר מדושינסקיא סוחב שישיית מים לעבר בית אבלים, הסיפור מעורר הדים רבים והפך לשיג ושיח בעולם החרדי כולו שמתפעל מפשטנותו של הרבי. נגידים רבים מחייגים להנהלת המוסדות ומבקשים לשאת בעול מוסדותיו

הנגיד התרגש מתיעוד 'האדמו"ר והמשלוחן' והתקשר למנהל
הרבי מדושינסקיא סוחב את הבקבוקים צילום: באדיבות המצלם

אתר 'בחדרי חרדים' חשף בשבוע שעבר תיעוד נדיר, בו נראה האדמו"ר מדושינסקיא בן ה-67 סוחב ארגזי מים וסודה בדרך לניחום אבלים אצל משפחת הרה"ח רבי יעקב צבי סמט זצ"ל בשכונת בתי אונגרין בירושלים.

בעלייה לבית המשפחה האבילה, נתקל הרבי במשלוחן שמעלה ארגזי שתיה לבית האבלים - בניין ללא מעלית והציע לו עזרה וכך גם הורה למשמשים לעזור ליהודי, הגבאי שניסו להניאו מכך, קיבל את התשובה "מה עם עזוב תעזוב עמו".

הסיפור תפס את כותרות היום, ברשת ובעיתונות הכתובה, שבועונים פרסמו את מעשה הרבי וגודל ענוותנותו, רבים העלו את התיעוד לרשת החברתית והפליאו את מעשה הפשטות של האדמו"ר והכנעה לעובר אורח שאינו מכירו ואינו נמנה על עדת חסידיו.

יחד עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחסידות דושינסקיא לא כולם אהבו את הפרסום בלשון המעטה. גורמים בחסידות אמרו ל'בחדרי חרדים', "אילו יכולנו היינו מונעים זאת לפחות את הפרסום שלצידה, והטעם מפני "זקן ואינו לפי כבודו " אך אין מהרהרין אחר רבו".

הרבי סוחב שישיית מים.

אולם בכך לא תם הסיפור, ל'בחדרי חרדים' נודע כי המקרה הפך לשיח רב, בכוללים ובשטיבלאך, לא רק בארץ כי אם בכל העולם החרדי כולו. שיחה מפתיעה הגיעה מניו יורק הרחוקה למנהל המוסדות הרב יוסף צבי ניילנדר, על הקו איש שיחו מגדולי נגידי המוסדות, אשר תורם מידי שנה 25,000$ למוסדות, פנה מיוזמתו למנהל בהתלהבות עצומה 'התמונות של הרבי וארגזי המים ריגשו אותי, אני מכפיל את הסכום! ומוסיף, באומרו "גם עלי מוטלת מצוות 'עזוב תעזוב עמו'", ואשמח לקחת חלק ולעזור בעול המוסדות המוטל על הרבי.

כאמור הסיפור תפס תאוצה רבה, ורבים שיתפו סיפורים אישיים שהיה להם עם הרבי מדושינסקיא, שידוע בפשטנותו וגודל ענוותנותו, כמו כן יודעי דבר מספרים שהסיפור עם הנגיד הינו אחד מני עשרות שמגיעים בימים אלו למשרדי המוסדות, בעקבות סיפור 'הרבי והמשלוחן'.

מים מינרליים הרבי מדושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד