ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"לצערנו הדלת נסגרה בפנינו"

דרמה בצד הימני > פיצול בציונות הדתית • בנט וסמוטריץ' נפרדים

מפלגת ימין רביעית שתרוץ בבחירות. אחרי הליכוד, ימינה ותקווה חדשה, ח"כ סמוטריץ' מודיע הערב על פיצול מבנט ורץ בנפרד בראשות מפלגתו החדשה 'הציונות הדתית', לאחר שהמו"מ בינו לבין היו"ר באשר להרכב הרשימה ומסרי הקמפיין, כשלו. ימינה: "סמוטריץ בחר לפצל את הימין"

דרמה בצד הימני > פיצול בציונות הדתית • בנט וסמוטריץ' נפרדים
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

דרמה בימין: 23 יום קודם הגשת הרשימות לכנסת ה-24, פיצול נוסף במפלגות הימין. הערב (שני) הודיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על פיצול מסיעת 'ימינה' ונפתלי בנט, שהיה חלק מסיעתם במערכות הבחירות הקודמות.

את הבשורה הטיל ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' בשידור חי בראיון לקרן מרציאנו ב'חדשות 12', והודיע: "אני ונפתלי בנט נפרדים איש איש לדרכו", כשהוא צפוי לעמוד בראש מפלגת 'הציונות הדתית' ויתמודד ראש בראש מול נפתלי בנט, שעומד בראשות מפלגת 'ימינה' על קולות הציונות הדתית.

בשבועות האחרונים נחלקו פומבית נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ׳ גם בנושא הרכבת הרשימה, כשסמוטריץ׳ דרש ריצ׳רץ' בעשירייה הראשונה, לצד מחלוקות עקרוניות סביב המסרים בקמפיין.

בשבוע שעבר הודיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על הקמת מפלגת 'הציונות הדתית' וקרא לכל פלגי הציונות הדתית לחבור תחתיו, כשאחת מהשאלות העולות, היא מי יעמוד בראשות 'הבית היהודי', לאחר הפריימריז ונגזר מכך, האם יחבור ל'ימינה' של בנט או שמא ל'ציונות הדתית' של סמוטריץ'.

סמוטריץ' בימים שנותרו עד לפיזור הכנסת ינסה לאחד תחתיו גם את מפלגות 'עוצמה יהודית' ו'נעם', כאשר הוא מביא לפיצול משמעותי בימין עם שתי מפלגות שעלולות להישאר מתחת לאחוז החסימה ולסכן את הקמת ממשלת הימין.

נקודה נוספת שעלולה להדאיג דווקא את הסיעות החרדיות, הוא הסחף של הציבור החרדי הצעיר לעברו של סמוטריץ׳ שזוכה לאהדה נרחבת ברחוב החרדי. במפלגות יאלצו להתמודד גם מול חרדים שיתמכו בו ואף יצביעו עבורו בקלפי.

לאחר ההודעה בשידור חי, מפלגת 'הציונות הדתית' פרסמה הודעה רשמית על הפיצול: "עשינו כל שביכולתנו בשבועות האחרונים למצוא קווי יסוד ערכיים משותפים, ולקבל התחייבות לא ללכת לממשלת שמאל אחרי הבחירות אלא רק לממשלה לאומית ימנית, כדי שאפשר יהיה לרוץ בשותפות".

במפלגתו של סמוטריץ' מאשימים: "לצערנו הדלת נסגרה בפנינו. לא נשחק בזריקת בוץ ובמשחקי האשמות. נכבד זה את זה. אנחנו מאחלים לימין החדש הצלחה בדרכם החדשה בפנייה לקהלים חדשים ולשיקום הכלכלה".

"לציונות הדתית יש דרך, מגוונת ועשירה", אומרים במפלגה החדשה. "נעשה כל שלאל ידינו להרים את דגליה של הציונות הדתית והימין האידאולוגי על מנת להביא ממשלה לאומית ויציבה עבור אזרחי ישראל".

"ממשלה שתטפל בקורונה ובכלכלה, אבל במקביל תחזק את הזהות היהודית של המדינה, תחזק את ההתיישבות, תתקן את מערכת המשפט, ועוד". כך ממפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'.

ממפלגת 'ימינה' נמסר בתגובה: "סמוטריץ בחר הערב לפצל את הימין. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך".

בתוך כך, עיתונאים מדווחים כי מצידו של בנט מאשימים את סמוטריץ': "הופתענו לשמוע על הפרידה בשידור חי הוא לא דיבר איתנו לפני".

 

מפלגת ימינה בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט הציונות הדתית בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד