י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רובינשטיין נגד זייברט

פרסום ראשון: הקרב האגודאי מגיע לזירה המוניציפלית

מסתבר כי הקרב בין פלג שלומי אמונים-בעלזא מול גור, אינו רק לגבי המיקומים ברשימה לכנסת ה-24, גם בזירה המוניציפלית קרב איתנים. ל'בחדרי חרדים' הגיע הערב מכתב ששיגר רה"ע ביתר עילית מבכירי 'שלומי אמונים' למזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט על כך שלא מוקם סניף למפלגה בעירו

פרסום ראשון: הקרב האגודאי מגיע לזירה המוניציפלית
חנוך זייברט/מאיר רובינשטיין צילום: דוד כהן/נתי שוחט, פלאש 90

העימות הפנימי בתוך מפלגת 'אגודת ישראל', בין נציגי סיעת 'שלומי אמונים' לצד חסידי 'בעלזא', לנציגי הסיעה המרכזית (חסידי גור), נמשך תקופה ארוכה מתחת לפני השטח, ומאז פיזור הכנסת גם מעל לפני שטח בעימות בין ציר מאיר פרוש וישראל אייכלר מול יעקב ליצמן.

הערב (שני) נראה כי המחנאות מגיעה גם לזירה המוניציפלית, כשלידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, מבכירי 'שלומי אמונים', למזכ"ל אגודת ישראל ואיש חסידות גור חנוך זייברט, בטענה כי בעיר לא מוקמת פעילות לסניף המפלגה, מחשש כי לא מתגוררים בו חסידים המשתייכים לסיעה המרכזית.

רובינשטיין מתייחס להקמת סניפי המפלגה בערים ברחבי הארץ, ולטענתו, "באופן שאינו עולה על הדעת, בביתר עילית – עיר שרוב תושביה הם נאמני 'אגודת ישראל', לא הוקם עד כה סניף של המפלגה, למרות שיחותיי איתך בנידון מספר פעמים", כשהוא מציין כי העיר ביתר היא ממעוזיה הגדולים של היהדות החרדית בארץ.

"מעל עשרת אלפים מצביעי 'אגודת ישראל' בעיר, מכל החוגים והקהילות, לא זכאים לסניף משלהם שייתן להם את הסיוע בשורת נושאים? הייתכן?", תוהה רובינשטיין במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', "איך יכולה המפלגה לבוא ולבקש את קולם של רבבת מצביעים בעיר, כשהמינימום המתבקש אינו מתקיים?", מוסיף וכותב.

ראש העיר רומז כי ההחלטה שלא לפתוח סניף בעיר, מגיעה לאור כך שאין בעיר חסידי גור וכותב לזייברט, "היו שהעלו בפני את השאלה האם ייתכן שבהיעדר נציגות לחצרות חסידיות מסוימות בעיר, הוחלט שלא להקים סניף בעיר. בוודאי שלא נוכל להשלים עם מציאות כזו, בה תושבי העיר אינם זכאים לסניף פעיל משל עצמם, בזמן שערים בסדר גודל של רבע מעירנו, זכאים לסניף פעיל. במה שונה ביתר עילית מחצור הגלילית? דין ביתר עילית (לפחות) כדין תל אביב".

חנוך זייברט מאיר רובינשטיין ביתר עילית אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד