י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יוזם איחוד מפלגות רחב

גנץ בנאום תקיף, מודה ומתנצל: ביבי רימה אותי

בעודו מתנדנד סביב אחוז החסימה לצד רצף עריקות מביכות, בני גנץ מתייצב הערב להצהרה תקיפה נגד מי שהוא יושב בממשלתו - בנימין נתניהו, טוען כי רימה אותו וקורא למפלגות השמאל להתאחד עמו כולל ישראל ביתנו של ליברמן. "מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה למדינת ישראל״, כך ועוד מגנץ על נתניהו

גנץ בנאום תקיף, מודה ומתנצל: ביבי רימה אותי
בני גנץ בהצהרה צילום: אלעד מלכה

יושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ, משנה אסטרטגיה ומודה הערב (שני) לראשונה כי טעה בכך שנכנס לממשלה תחת בנימין נתניהו וקורא למפלגות השמאל להתאחד למפלגה אחת בכדי להביס את ראש הממשלה בבחירות הבאות.

בנאום תקיף במיוחד שנשא הערב, טען בני גנץ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מחזיק מדינה שלמה בגרון, רק כדי שיוכל להימלט מאימת בית המשפט", כשלדבריו, "שלוש פעמים הצלחנו למנוע ממנו. הקמת ממשלה קיצונית ומסוכנת שתעניק לו חסינות. שלוש פעמים היינו קרובים לוודא שהוא יסיים. שהוא יעבור הלאה וילך".

גנץ הודה בפעם הראשונה כי טעה שנכנס לממשלה עם נתניהו וטען להגנתו כי נכנס לממשלה בגלל הקורונה, "לחצתי את ידו של האיש הזה שהבטחתי להחליף. לחצתי את ידו של מפר הבטחות סידרתי. לחצתי כי מדינת ישראל במלחמה ואני קודם כל חייל שלה - טעיתי".

יו"ר 'כחול לבן' שהופיע ללא שום סמל או לוגו מאחוריו או מלפניו, תקף: "בזמן שעשרות אלפי עסקים קרסו ומאות אלפי אזרחים נשארו ללא פרנסה- ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במיליונים. בזמן שהסבים והסבתות שלנו חגגו לבדם את ליל הסדר- ביבי המשיך להתנהג כאילו שהחוקים של כולנו לא חלים עליו. בזמן שמגיפה אמיתית וקטלנית משתוללת בחוץ ומאיימת על החיים של כולנו - ביבי ממשיך להסית, לפלג, לסכסך, ולפרק אותנו מבפנים".

"הוא רימה אותי. הוא רימה אתכם. הוא רימה פעם אחת יותר מדי", אמר גנץ בטון גבוה. "מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה למדינת ישראל״, אמר והצהיר כי "כשר הביטחון ושר המשפטים אני הולך להילחם לצד תושבי ישראל: וגם אתה הולך ביבי. הולך לבית המשפט. אנחנו נוודא שזה יקרה".

בנאומו קרא בני גנץ לאיחוד בשמאל, "זוהי שעת חירום. אסור לתת לו לפרק אותנו לרסיסי מפלגות. יש סכנה גדולה שההזדמנות תחלוף אם נישאר מפוזרים על פני כל כך הרבה סיעות. ולכן, אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו, כל מי שלא ילך עם ביבי: לוותר על האגו ולהתאחד".

"לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, ליברמן, הורוביץ, שמולי, זָלִיכָה", נקב גנץ בשמות, "כל אלו שבאמת לא ישבו עם ביבי.
בואו. בואו וניפגש. נמצא את השיטה. נמצא את הדרך. נמצא את המשותף לכולנו. בואו כבר מחר. ניכנס לחדר. נמצא פתרונות. בואו נתאחד. לטובת המדינה. בלי משקעי עבר. בלי פחד. בלי אגו".

ראש הממשלה החליפי רמז כי יסכים למען האיחוד, להיות מקום שני ופחות: "אני מוכן להקריב הרבה, כמו שכבר הוכחתי, כדי שביבי ילך. אם האגו ילך – ביבי ילך. אם האגו ילך – ביבי ילך. בואו ונתאחד- כדי שביבי ילך".

בתום נאומו הודיעו מלשכתו כי הוא פנה לצורך תיאום פגישה מחר בערב בנוגע לאיחוד הגוש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, לעפר שלח ולירון זליכה.

בני גנץ מפלגת כחול לבן בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד