י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מנסה לקושש קולות בשם ההסתה

רוכב על החרדים; ליברמן יגיע לעורר פרובוקציה בישיבת גרודנא

על רקע העימותים היום בין בחורי ישיבת גרודנא באשדוד לבין עשרות שוטרים שבאו לאכוף את תקנות הסגר והקורונה, הפרובוקטור הסדרתי יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן קורא לכלי התקשורת להצטרף להצהרה שימסור מחר בשעות הבוקר סמוך לישיבה של 'הפלג הירושלמי'

רוכב על החרדים; ליברמן יגיע לעורר פרובוקציה בישיבת גרודנא
אביגדור ליברמן/בחורי גרודנא מפגינים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות העימותים בין המשטרה לאברכים ותלמידים מישיבת גרודנא בעיר אשדוד על רקע אכיפת תקנות הקורונה, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן מנסה לרכב על גל ההסתה כנגד החרדים בניסיון לגרוף קולות ולא להתקרב לאחוז החסימה.

ליברמן צפוי להגיע מחר (שלישי) לאשדוד וצפוי לשאת הצהרה בסמוך לישיבת גרודנא בעיר המשתייכת לפלג הירושלמי. "בעקבות ההתפרעויות האלימות באשדוד, מחר, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, יתן הצהרה לתקשורת סמוך לישיבת גרודנא שבאשדוד", נמסר מלשכתו הערב.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' מגיבה ותוקפת: "גדולי האנטישמים התמקדו ביהודים בעיתות מגפה ומשבר כלכלי. אביגדור ליברמן, חוץ משנאת חרדים, מה אתה מציע למצביעים שלך?". כך כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', מאות מאנשי 'הפלג הירושלמי' באשדוד, התעמתו עם שוטרים במהלך ניסיון לפזר תלמוד תורה שפעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות. השוטרים הוזעקו לרובע ג' בעיר, לאחר שפקחי עירייה שהגיעו הבוקר לבצע אכיפה בתלמוד תורה טענו כי הותקפו על ידי עשרות בני אדם. לפחות שישה נעצרו.

"כוחות המשטרה הגיעו למקום לפני זמן קצר על מנת להפסיק הפרת התקנות, ולבצע אכיפה נגד האחראים", נמסר מהמשטרה, חלק מהנוכחים במקום החלו להתפרע, לחסום כבישים ולהתעמת עם השוטרים, שעצרו עד כה כמה מפרי סדר".

בתנועת 'בני תורה' גינו את האירועים וטענו כי מדובר בניסיון לסגור ישיבה בניגוד לחוק, שכן תקנות הסגר אינן אוסרות הפעלת ישיבה שתלמידיה לנים בפנימייה. "הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד - לסגור את הישיבה הגדולה - גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באהלה של תורה", נמסר בהודעת התנועה.

פרובוקציה הפלג הירושלמי גרודנא אשדוד ישיבת גרודנא בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד