י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בכנס השנה לחיסולו

רבה הראשי של איראן ספד לסולימאני: "הוא לחם נגד דאעש"

לאחר שהשתתף בהלוויתו, הגיע לנחם את בני משפחתו ותקף את ארה"ב וישראל על חיסולו של קאסם סולימאני, הרב יהודה גראמי, רבה הראשי של איראן נאם בטקס הזיכרון לציון שנה לחיסולו. בדבריו אמר הרב לצד מנהיגים מכל הדתות: "הגנרל לחם עם ארגון הטרור דאעש והגן לא רק על המוסלמים, אלא גם על אנשי שאר הדתות"

רבה הראשי של איראן ספד לסולימאני: "הוא לחם נגד דאעש"
הרב גראמי בטקס לזכרו של סולימאני צילום: סוכנות הידיעות האיראנית פארס

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי השתתף הערב (שני) בכנס ראשי הדתות במתחם הקבר של מנהיג המהפכה האיראני האייתולה חומייני, לזכרו של קאסם סולימאני ואף נשא דברים לזכרו.

בכנס לצד מנהיגי כל הדתות, ראשי הנוצרים, הארמנים, האשורים וזראוסטרים, וחבר הפרלמנט היהודי הומיון שמח, הדגיש הרב גראמי את אחדות כלל הדתות, "אדם נברא בצלם אלוקים בלי קשר לגזע דת והשקפות" וציטט את הגמרא במסכת סנהדרין. "לפיכך נברא אדם יחידי מפני שלום הבריות שלא יאמר אדם לחבירו אבא גדול מאביך".

בהתייחס למנהיג משמרות המהפכה קאסם סולימאני שחוסל לפני שנה בעיראק, אמר רבה הראשי של איראן: "אנחנו מכבדים את זכרו של הגנרל סולימאני, הגנרל לחם עם ארגון הטרור דאעש והגן לא רק על המוסלמים, אלא גם על אנשי שאר הדתות, כמו נוצרים אשורים ואיזדים בעירק וסוריה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לאחר החיסול, יהודי טהרן השתתפו בהלווייתו ההמונית של קאסם סולימאני שחוסל לפני שנה על ידי האמריקאים. ביניהם גם רבה הראשי של איראן הרב גראמי, כמו כן רבים מהם הגיעו לנחם את משפחת הגנרל ובראשם הרב הראשי מלווה במשלחת מכובדת מטעם הקהילה היהודית המקומית.

קאסם סולימאני יהודים באיראן הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד