י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מינוי מדאיג

ראש ה-CIA בממשל ביידן: ממובילי הסכם הגרעין עם איראן

המינוי החדש של ביידן מאמת את החשש בישראל משובו של הסכם הגרעין עם איראן, מהלך שטראמפ ונתניהו בלמו במהלך כל שנות פעילותם המשותפת • כל הפרטים על השגריר ברוסיה וויליאם ברנס שייכנס למשרה הבכירה ב-CIA האמריקני

ראש ה-CIA בממשל ביידן: ממובילי הסכם הגרעין עם איראן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

יחסי ארצות הברית ורוסיה שוב בעין הסערה: למרות שהצהיר לא אחת כי תחת כהונתו הוא ינהג ברוסיה ביד קשה באם יידע כי היא פועלת נגד האינטרסים והמטרות של ארצות הברית, כגון בהתקפות הסייבר שחוותה ארצות הברית, הצהיר אתמול (שני) נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן כי הוא ימנה לתפקיד ראש ה-CIA את וויליאם ברנס, לשעבר שגריר ארצות הברית ברוסיה.

לברנס ניסיון של יותר משלושה עשורים בדיפלומטיה האמריקנית, בנוסף לכהונתו כשגריר הוא היה חלק מהצוות שהוביל את השיחות בהסכם הגרעין עם איראן בשנת 2015 בשליחות הנשיא דאז אובמה.

המינוי של ביידן מאמת את החשש בישראל משובו של הסכם הגרעין עם איראן, מהלך שטראמפ ונתניהו בלמו במהלך כל שנות פעילותם המשותפת. מנגד כאמור מעניין יהיה לראות את טיב היחסים מול רוסיה אשר לה 'יד ורגל' גם בנעשה בסוריה ובעוד זירות בהן מצטלבות האינטרסים של ארצות הברית ישראל והמוסלמים.

ביידן עצמו אמר עם פרסום דבר המינוי: "ברנס הוא דיפלומט למופת עם ניסיון של עשרות שנים בשמירה על עמנו ועל ארצנו בטוחים בזירה הבינלאומית".

מינויו של ברנס צריך לעבור עדיין אישור בסנאט, שם לאחר הניצחון הדמוקרטי בשבוע שעבר ב-2 המושבים, ישנו תיקו המוכרע על ידי סגנית הנשיא הנכנסת קמלה האריס.

CIA ג'ו ביידן רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד