י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע חילופי השלטון

הזוג שבישל לבגין ולנשיאי ארה"ב, חוגג 80 שנות נישואין

זוג יהודים מפלורידה מציינים את יום הולדתם ה-100, לצד 80 שנות נישואין מאושרים. עם זאת עדיין לא חגגו. הם ממתינים שכל משפחתם תתחסן מפני הקורונה בכדי שיוכלו לחגוג יחד. הזוג שניהל בעבר קייטרינג כשר, זכה להגיש ממטעמיו לראה"מ המנוח מנחם בגין ולנשיאי ארה"ב לשעבר

הזוג שבישל לבגין ולנשיאי ארה"ב, חוגג 80 שנות נישואין
מנחם בגין ז"ל צילום: משה שי, פלאש 90

זוג יהודים תושבי פלורידה חוגגים השנה שתי אבני דרך גדולות: 100 שנות חיים ו-80 שנות נישואין. לו ואדית בלופלד, מבוקה רטון, הכירו כשהיו בגיל 16, הם נישאו וניהלו עסק של קייטרינג כשר ששירת את נשיאי ארה"ב, מבקרים חשובים, וסייעו בהכשרת המטבח של הבית הלבן.

הם גם בישלו לראש ממשלת ישראל, מנחם בגין כאשר ביקר בוושינגטון, כדי לחתום הסכם שלום עם מצרים ב-1978, כך דיווח האתר South Florida Sun-Sentinel.

לבעל מלאו 100 שנות חיים בשבת האחרונה, ואילו אדית רעייתו חגגה 100 ב-4 באוגוסט, כך דיווחה רשת NBC, יום השנה ה-80 לחתונה שלהם הוא 23 בפברואר.

התוכנית שלהם היא לחגוג עם ילדיהם ונכדיהם בהמשך השנה, אם וכאשר המשפחה כולה תתחסן לנגיף הקורונה. "ככל שאתה מתבגר, אתה מעריך את זה יותר", אמרה אדית שהקימה את הקייטרינג, לאחר שמשפחתה איבדה את הונה במהלך ההתרסקות הכלכלית בשנת 1929.

אמו של לו, בסי, עודדה את בנה להציע נישואין. "אמי אמרה לי תראה, היא ילדה יהודייה נחמדה, ממשפחה נחמדה. מה הכוונות שלכם? אם אתם לא מתכוונים להתחתן אל תבזבזו את זמנה, אמרתי לה. אמא אבל אין לי כסף, אני אפילו לא יכול לקנות טבעת, היא אמרה שאם אני רוצה להתחתן, היא תעזור ושהכל יסתדר. והיא צדקה", כך מתאר הבעל בן ה-100.

הם נישאו ב-23 בפברואר 1941. בשנת 1943 גויס לו לצבא ונשלח לפיליפינים ולפפואה גינאה החדשה במהלך מלחמת העולם השנייה.

הזוג התייחס בראיון להתקפה ההמונית ביום רביעי שעבר על בניין הקפיטול. "זה טלטל אותי," אמר הבעל לו. "זה היה מביך כל כך".

אשתו אמרה על כך: "מה ספרי ההיסטוריה הולכים לספר?". לו אמר כי הוא מקווה שהמדינה תוכל לאחד את העם בדרך שעשתה לאחר מתקפת פרל הארבור בסיום מלחמת העולם השנייה, אז נהרגו אלפי חיילים אמריקאים. "יש רפובליקנים ויש דמוקרטים, אבל באמת שאנחנו אמריקאים, ולכך עלינו לחזור לדרך הטובה," אמר.

זוג יהודים קשישים יום נישואין מנחם בגין קייטרינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד