י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השחתה מכעיסה

על שער בית הקברות באושוויץ: צלב קרס וסמל האס אס

אלמוני ריסס צלב קרס וסמל האס אס הנאצי על קיר בית קברות יהודי בעיר אושוויצ'ים שבפולין, סמוך לאתר מחנה הריכוז לשעבר באושוויץ

על שער בית הקברות באושוויץ: צלב קרס וסמל האס אס
צלב קרס על שער בית הקברות באושוויץ צילום: מוזיאון אושוויץ

מנהלי האנדרטה והמוזיאון באושוויץ-בירקנאו פרסמו בחשבון הטוויטר שלהם ביום ראשון כי גרפיטי אנטישמי רוסס על קיר בית הקברות בעיירה אושוויצ'ים בחשבון הטוויטר שלהם, וציינו כי זה היה ליד מחנה ההשמדה לשעבר שהנאצים בנו בשנת 1940, ושם רצחו יותר ממיליון יהודים.

"האירוע הוא כואב, ותזכורת לכך שאנחנו צריכים להמשיך להילחם נגד כל סוגי השנאה" נמסר מהנהלת המוזיאון, כתובות הגרפיטי הוסרו זמן קצר לאחר שהתגלו.

עוד נמסר ממוזיאון אושוויץ, "הקיר החיצוני של בית הקברות היהודי באושוויצ'ים, שריד ואנדרטה לקהילה ההרוסה, הושחת בסמלים נאציים, לראות אותם רק 3 ק"מ מהאנדרטה, בעיירה שסבלה כל כך הרבה במהלך הכיבוש הגרמני, זה כואב, בית הקברות הזה מטופל היטב על ידי המרכז היהודי באושוויץ והקהילה המקומית, הקיר נוקה מיד, אך יחד עלינו להמשיך ולהילחם נגד כל סוגי השנאה, החוק הפולני מעמיד לדין מעשים כאלה, אנו מקווים שהמשטרה תזהה את האחראים".

הנאצים ימ"ש רצחו שלושה מיליון לא יהודים בפולין, בנוסף לשלושה מיליון פולנים יהודים - מחצית מכל היהודים שרצחו הנאצים ברחבי אירופה.

לאחרונה התגברה בפולין הלאומנות הפולנית בעוצמה, עם ניסיון העברת חוקים שיהודים לא יכולים לתבוע רכוש יהודי שנגזל מהם בשואה, עם זאת, האדרת האידיאולוגיה והסמלים הנאציים, הנפוצה ברחבי מזרח אירופה ומחוצה לה, נדירה יחסית בפולין.

בית קברות אושוויץ צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד