י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המהלך שנכשל

נחשף: כך תוכנן להדיח את נתניהו בעזרת תומכים מגוש הימין

ימים  מתוחים עברו על מדינת ישראל ולא רק בגלל הנגיף שחדר לכל פינה | הקרע הפוליטי במשכן הכנסת בין הסיעות היה חריף וכולם תלו תקווה במפץ כזה או אחר שישיב את הסדר על כנו | כעת נחשף, כי מהלך שנועד להדיח את רה"מ נתניהו והיה רגע לפני ביצוע, נכשל בדקה ה-90

נחשף: כך תוכנן להדיח את נתניהו בעזרת תומכים מגוש הימין
יזהר שי / בני גנץ צילום: מתוך פייסבוק / תומר נויברג, פלאש 90

החודש שקודם פיזור הכנסת היה חודש מתוח בכנסת, מידי יום שני העלו חששות בגוש הליכוד - חרדים שמא בכחול לבן ובאופוזיציה יוזמים מהלך להפלת ראש הממשלה נתניהו בהצעת אי אמון, היום מתברר כי החשש היה מוצדק ותוכנית כזו אכן גובשה אך נכשלה ברגע האמת.

ב'ידיעות' נחשף הבוקר התוכנית שיזמו מפלגות שונות להפיל את נתניהו ולמנוע בחירות, כך על פי הדיווח למעלה מחודש קודם פיזור הכנסת כשעוד היה ברור כי אין כל כוונה להעביר את התקציב או לכבד את הסכם הרוטציה, נועד שר הביטחון בני גנץ בחשאי עם השר יזהר שי במהלך סיור ביטחוני בצפון, בפגישה שהתקיימה בקיבוץ איילון הודיע השר לגנץ כי יש 61 חברי כנסת שמוכנים לתמוך במהלך להפלת הממשלה.

השר יזהר שי שהודיע השבוע על חבירה לסיעת תל"ם של בוגי יעלון היה אדריכל המהלך, הוא הביא להסכמה כי בוגי יעלון יעמוד בראשות הממשלה במשך שנה, ובזמן הזה יעבירו מספר חוקים שימנעו מבנימין נתניהו להתמודד לתפקיד, ואז יצאו לבחירות בתקווה שעד אז גם יסיימו את הקורונה ויגיעו לבחירות כשנתניהו כבר לא על המגרש הפוליטי.

שר המדע לשעבר שי גיבש אז תמיכה מכל הסיעות, ביש עתיד נתנו אור ירוק למהלך, אפילו ברשימה המשותפת הסכימו על תמיכה מבחוץ, השר שי הסביר מדוע בחר דווקא ביעלון, "כדי לקבל תמיכה מסיעות הבית זה היה חייב להיות בוגי משום שהוא נחשב ממלכתי", לדבריו, "אחר כך החרדים יוכלו להצטרף כי הם מעריכים אותו. היה ברור שיאיר לפיד זה לא מעשי. הערכנו שאם זה בוגי, בסיטואציה מסוימת גם בנט יכול להצטרף וגם ח"כים מהליכוד".

בפגישות שקיים שי עם יעלון בכנסת הוא הציג לו את פרטי המהלך, כחודש לפיזור הכנסת הצליח להשיג שי 59 תומכים בסיעות כחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו, מרץ, העבודה והרשימה המשותפת, כשלטענתו הוא גם השיג תמיכה של עוד 2 חברי כנסת מהימין אך הוא מסרב בתוקף להצהיר במי מדובר וכך הוא ביקש לצאת לדרך עם המהלך.

בתאריך ה-17 לנובמבר הודיע השר שי בפגישה החשאית עם בני גנץ כי הושג הרוב להוציא את המהלך לפועל, "עברנו על רשימת ה-61", מספר שי הבוקר, "גנץ חשש מתרגיל מסריח וביקש ממני למצוא עוד שתיים-שלוש ידיים כדי שלא ניפול אם מישהו יתחרט או עובד עלינו. חזרתי לחיפושים. תכננו ליל חניונים משלנו. הרעיון היה להטעות את נתניהו. היה חשש מלחצים גדולים על ח"כים מהימין ולכן הרעיון היה לעשות את זה בהפתעה גמורה. בוגי דיבר עם בנט כדי שיתמוך, אבל הוא רצה בחירות. היה באופוריה, 21 מנדטים בסקרים, והעסק התחיל להתמסמס".

הסוף ידוע, באותה תקופה החל ראש הממשלה להתקרב ליו"ר רע"מ מנסור עבאס ורקם איתו דיל שמנע את הדחתו והקמת ממשלה חלופית בתוך הכנסת, הכנסת התפזרה וישראל יצאה לבחירות, בזמן שכלל לא ברור שיעלון, יזהר שי וגנץ יהיו חלק מהכנסת הבאה שתושבע לאחר חג הפסח.

יזהר שי בוגי יעלון יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד