ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החלטות אחרונות

ארה"ב מחזירה את קובה לרשימת 'המדינות הנותנות חסות לטרור'

ממשל טראמפ כבר עם רגל אחת בחוץ אך נראה כי שם מסמנים וי על כמה וכמה החלטות משמעותיות | אחרי שסודן הוצאה והמיליציה החות'ית נכנסה כעת גם קובה מתווספת לרשימת המדינות הנותנות חסות לטרור ועליה יוטלו סנקציות קשות | כמה זמן זה יחזיק?! ומה הסיכויים שביידן יחזיר את הגלגל

ארה"ב מחזירה את קובה לרשימת 'המדינות הנותנות חסות לטרור'
אזרחים בקובה צילום: נתי שוחט/פלאש90

רגע לפני שממשל טראמפ היוצא מסיים, קובה נכנסה לרשימת המדינות הנותנות חסות לטרור עם סנקציות חדשות זמן קצר לפני שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן נכנס לתפקיד.

מזכיר המדינה, מייק פומפאו, הודיע ​​על הצעד בהצהרה, וציין כי קובה נותנת מחסה לעבריינים אמריקניים, וציין גם את תמיכתה במנהיג ונצואלה ניקולה מאדורו.

מאדורו הוא דיקטטור שניצח בבחירות בארצו עם זיופים רבים, וממשלתו נתמכת על ידי רוסיה סין ואיראן.

זה המהלך האחרון בסדרת מהלכים מרכזיים שביצע ממשל הנשיא דונלד טראמפ לפני שהנשיא הנבחר ג'ו ביידן יכנס לתפקידו ב -20 בינואר. קובה הוסרה מהרשימה בשנת 2015 על ידי הנשיא דאז ברק אובמה כאשר החליט לנרמל את היחסים עם המדינה.

פומפאו אמר כי קובה שוב ברשימה השחורה לאחר שהיא שוב "תומכת במעשי טרור בינלאומיים" וכן נותנת מחסה לנמלטים אמריקאים ומנהיגי המורדים הקולומביאניים.

"בפעולה זו אנו נחזיר שוב את ממשלת קובה למה שהיה ונעביר מסר ברור: על משטר קסטרו לסיים את תמיכתו בטרור הבינלאומי והפסקת החתרנות בארצות הברית", אמר פומפאו בהתייחס למנהיגי קובה לשעבר פידל וראול קסטרו.

"ארצות הברית תמשיך לתמוך בעם הקובני בשאיפתו לממשלה דמוקרטית ובכבוד לזכויות האדם, כולל חופש דת, ביטוי והתאגדות", אמר בהצהרה.

בנוסף, ביום שני משרד החוץ האמריקני הכריז על המורדים החות'ים בתימן כ"ארגון טרור".

שר החוץ של קובה הגיב למהלך ואמר: "אנו מגנים את ייעודה הצבוע והציני של קובה כנותנת חסות ממלכתית לטרור מצד ארה"ב, האופורטוניזם הפוליטי של המעשה הזה מוכר על ידי כל מי שיש לו דאגה אמיתית למכת הטרור ולקורבנותיה".

בכיר נוסף בממשלת קובה אמר: "קובה היא קורבן ממלכתי לטרור שבוצע במשך שנים על ידי ממשלת ארה"ב או על ידי אנשים וארגונים הפועלים משטחה של ארה"ב, בסך הכל נהרגו 3,478 קובנים ונפצעו 2,099", אמר.

יצויין כי להחלטה יש השלכות משמעותיות על הקובנים. משקיעים זרים יכולים לעמוד לדין בגין עסקאות בקובה.

הסנקציות שהוחזרו כוללות גם מגבלות גדולות המונעות את מרבית הנסיעות בין ארה"ב לקובה.

הסנקציות גם פוגעות בהעברות כספים בין שתי המדינות, ופוגעות קשה בהכנסות של קובנים שיש להם קרובי משפחה בארה"ב.

רק שלוש מדינות אחרות נמצאות כרגע ברשימת "נותנת החסות הממלכתית לטרור", בהן: צפון קוריאה, סוריה ואיראן.

על מנת להוריד שוב את קובה מהרשימה, הממשל הנכנס של ביידן יצטרך לבצע בדיקה רשמית.

קובה תצטרך להוכיח כי ממשלת קובה לא עסקה בטרור בחצי השנה האחרונה. התהליך לוקח זמן, כלומר קובה יכולה להישאר ברשימה במשך חודשים. ביידן אמר שהוא יבטל רבות ממדיניותו של טראמפ בנוגע לקובה עם כניסתו לתפקיד.

קובה מייק פומפאו ונצואלה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד