י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תוך 24 שעות

זו קופ"ח שעומדת ביעדי הבדיקות של משרד הבריאות

ע"פ בדיקה שנערכה, ממוצע הזמן שבין הפניית הרופא לקבלת תוצאות בדיקת הקורונה עומד על למעלה מחמישים שעות – בעוד משרד הבריאות קבע יעד של 24 שעות בלבד • מהבדיקה עולה כי קופת החולים שהצליחה לעמוד ביעדי משרד הבריאות היא לאומית שירותי בריאות

 זו קופ"ח שעומדת ביעדי הבדיקות של משרד הבריאות
בדיקת קורונה צילום: Unsplash

בצל הזינוק בתחלואה מקורונה נרשם זינוק גם בזמן ההמתנה לבדיקות ותוצאותיהן. ע"פ נתונים שפורסמו, בתוך שבוע הכפיל את עצמו זמן ההמתנה מהפניית הרופא לבדיקה ועד לקבלת התוצאות.

ע"פ הנתונים, בעוד משרד הבריאות דורש מקופות החולים לעמוד בפרק זמן של 24 שעות בלבד מההפניה ועד התוצאה, בפועל משך הזמן הוא כחמישים שעות. עוד עולה כי 'לאומית שירותי בריאות' מצליחה לעמוד ביעד ולספק את התוצאות בתוך 24 שעות.

מהנתונים עולה כי משך זמן ההמתנה בלאומית הוא עד 24 שעות, לעומת הממוצע הכללי שגבוה בהרבה.

מעבר לחוסר הנוחות שנחסך מהנבדקים לאור מהירות קבלת התוצאות, הוא גם משפיע על ירידה ברמת התחלואה היות והזמן הרב שחולף מהבדיקה ועד לתוצאה יכול להשפיע לרעה על היכולת לאתר ולקטוע שרשראות הדבקה.

במשרד הבריאות מנסים לקדם פתרונות על מנת שכל הבדיקות יעמדו בסטנדרט הגבוה של מהירות התוצאות. "העובדה שלאומית מצליחה לעמוד ביעד גם בעומסים הכבדים מלמדת שמדובר ביעד בר השגה, צריך ליישם את הדברים באופן נכון אצל כולם".

לאומית שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד