י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עורר סערה

עובד ממורמר פרסם כי טראמפ פורש היום?

אתמול באתר של מחלקת המדינה האמריקנית פורסם כי הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס, יסיימו היום את תפקידם • הפרסום עורר סערה וגל ספקולציות, אך מתברר כי ייתכן ועובד 'ממורמר' עשה זאת

עובד ממורמר פרסם כי טראמפ פורש היום?
דונלד טראמפ צילום: מתוך הטוויטר שלו

מחלקת המדינה חוקרת מה שנראה 'מעשה קונדס' לאחר שאתר האינטרנט של המחלקה פרסם כי הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס יסיימו את כהונתם ביום שני בערב.

הפרסום באתר של המחלקה הראה את הטקסט "הקדנציה של דונלד ג'יי טראמפ תסתיים בתאריך 2021-01-11 19:49:00" יצר טירוף באינטרנט ביום שני אחר הצהריים שעון ארצות הברית. הביוגרפיה של סגן הנשיא נערכה באופן דומה: "כהונתו של מייק פנס הסתיימה בתאריך 2021-01-11 19:44:22".

השינוי היה תשעה ימים לפני ההשבעה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, בסופו של דבר שני הדפים הוסרו בסביבות השעה 15:50 שעון מקומי, ובמקומם עלו הודעות שגיאה: "אנו מצטערים, אתר זה נתקל כרגע בקשיים טכניים, אנא נסה שוב בעוד כמה רגעים".

שר החוץ מייק פומפאו הורה על חקירה פנימית בנושא עם דגש על מתמחים ועובדים שעוזבים את משרד החוץ השבוע לפני שממשל ביידן ייקח עליו פיקוד.

אך יתכן שלא יהיה קל לאתר מי עמד מאחורי הפריצה מאחר ולכמה אנשים יש גישה למערכת ניהול התוכן המשמשת את האתר הרשמי של משרד החוץ. זו 'מערכת סגורה' ש"כמעט בלתי אפשרי לפרוץ", אמר אחד הדיפלומטים. "זה 100% לא פריצה". כך פרסם האתר BuzzFeed.

שני בכירים שמכירים את האירוע טוענים כי המחלקה בוחנת בדיוק כיצד קרה השינוי באתר ומאמינים כי "הפעלול היה פרי עבודתו של עובד ממורמר".

מייק פנס דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד