י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גנץ צריך לפרוש

יעלון במתקפה: "חש בתקופת חירום כמו במלחמת יום כיפור" • צפו

יעלון בריאיון לוחמני בתכנית שחור לבן. על בני גנץ: "הוא צריך לפרוש, הוא כשל כפוליטיקאי", על יאיר לפיד: "הוא יותר מנתניהו, אבל הציבור לא חושב ככה", על נתניהו: "אין עליו במניפולציות" • צפו בתוכנית המלאה

יעלון במתקפה: "חש בתקופת חירום כמו במלחמת יום כיפור" • צפו
בלום וגלסנר בערוץ כנסת צילום: באדיבות המצלם

הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון הגיע אמש (שני) להתארח בתכנית 'שחור לבן' המשודרת בערוץ הכנסת, אצל צמד המגישים משה גלסנר ואבי בלום, בריאיון נרחב פרש יו"ר מפלגת תל"ם את משנתו הפוליטית והצהיר "בני גנץ צריך לפרוש, הוא כשל".

בפתח דבריו אמר יעלון: "אני מקווה שהציבור יבין שהנבחרת  שהצבתי אתמול שבאה מתוך כוונה לטפל בכלכלה, בבריאות, בחינוך ובשיקום הדמוקרטיה. אני לא אעשה צעדים לא אחראיים, ואני בא להחליף את השלטון ובהתאם לזה אקבל את החלטותיי".

יעלון הוסיף ותקף את חברי הליכוד: "אני יכול לעמוד גם עכשיו לשבח את נתניהו של 2009-2013 שראיתי את המצב מידרדר התחלתי להתעמת ובסוף גם התפטרתי על רקע אותה פרשה ידועה. גדעון סער יודע שיש שם שחיתות ועדיין לא אמר מילה. אלקין שתקף אותי שאני אובססיבי לגבי נתניהו פתאום מגלה את האור. אני מצפה גם היום אנשי הליכוד אחרים שיגלו את האמת לגבי מה שקורה כאן. כרגע אנחנו צריכים להיערך  כמה שיותר כוחות פוליטיים כדי להביא לזה שבראשות הממשלה הבאה נתניהו לא יהיה".

הרמטכ"ל לשעבר הוסיף והדגיש: "אני חש תחושת חירום כפי שחשתי במלחמת יום הכיפורים בגלל אובדן האימון בדרג המדיני והצבאי, אפילו יותר חמור. אני ממליץ לבני גנץ לפרוש, אני חושב שהוא כשל במבחן הכי חשוב כפוליטיקאי. הוא התחייב במערכת הבחירות להחליף את השלטון ולהחזיר את המדינה לתלם. ברגע הקריטי – וזה לא היה הכרחי הוא כשל".

"אני אהיה שותף לכל קואליציה שלא תהיה תחת נתניהו, אם זו תהיה ממשלה בראשות נתניהו – אני לא אהיה שותף בה. עצם העובדה שיש פה את חולדאי, דני יתום, עופר שלח ואחרים – זה נובע מזה שאין זיהוי של הנהגה מאד ברורה שתוביל את המדינה חזרה אל התלם, ואת זה צריך ליזום עד הבחירות, זה מה שאני מתאמץ לעשות" הבהיר יעלון.

על שותפו עד לאחרונה יאיר לפיד אמר יעלון: "אני מעריך את יאיר לפיד, אין הרבה אנשים במדינה שיכולים להעיד שהקימו מפלגה יציבה שנמצאת כבר תשע שנים, ואני טוען שהוא גם יכול להיות ראש ממשלה טוב יותר מנתניהו. אבל הציבור לא חושב כך, אנשים כל פעם הולכים או לבנט או לגדעון סער, לכן צריך להסיק מסקנות".

יעלון התייחס גם ל'פאשלה' עם גילוי העבר המשפטי של המועמד הערבי שגויס לרשימתו, והסרתו בעקבות הגילוי, בעוד שגונן בן יצחק מראשי תנועות המחאה שאף לו רקע משפטי סבוך הושאר ברשימה: "אני נותן אמון באנשים ,כשאני פוגש את האיש והוא אומר לי שהפרשה סגורה, ואני לצערי מגלה אתמול שהפרשה פתוחה. באותו רגע מבחינתי נגמר הסיפור, אין אצלי ברשימה אנשים עם תיקים פתוחים" השיב יעלון, והוסיף "העניין שאיימן לא דיווח לי את כל האמת זה כשל רציני, ולגונן בן יצחק אני חושב שמגיע לו צל"ש – אני מכיר בדיוק את האירוע שבו הוא היה מעורב, שבו המשטרה מפעילה כוח לא מידתי. הוא צדק וזה שהגישו נגדו כתב אישום – אני משוכנע שהוא יצא מזה".

"גונן בן יצחק לא אישר מכירת צוללות למצרים מאחורי גבו של שר הביטחון וכו' – היה פה אירוע שבו המשטרה התנהגה באלימות. העובדה שהייתה התמודדות על תפקיד המפכ"ל איפשרה לנתניהו להפיח רוח רעה  שגרמה למשטרה לפעול באופן לא מידתי", המשיך יעלון במתקפה, "זה עוד לא בבית המשפט וראינו הרבה מעצרים לא ראויים. אני על פי שיפוטי תקפתי את המשטרה על זה. הבעיה היא השימוש שעושה הדרג הפוליטי שהסתבך בפלילים – זוהי הפגיעה שבעטיה נתניהו צריך לפנות את מקומו".

בריאיון התברר כי יש משהו אחד שגם יעלון מודה שנתניהו הכי מוכשר: "במניפולציות אין עליו – הוא איש מוכשר. אבל זו המנהיגות שאנחנו רוצים? מצד אחד משסה נגד הערבים שהוא רוצה, נגד ימין שמאל וכו', ואחר כך בא לדבר בשביל הקולות – מי שנותן בו אימון שיבין שהמדינה נמצאת בשעת חירום, יש הרבה מה לתקן ובשביל זה אני מגויס".

עוד הוסיף יעלון: "הבחירות הללו הם לא הנושא הישראלי פלסטיני, הם גם לא על ימין שמאל כלכלי – הם על הדברים הכי בסיסיים: האם תהיה פה מנהיגות ישרה או מושחתת, דמוקרטיה או דיקטטורה. ולכן זה מכנה משותף מאד רחב, ומי שמשקף את הרוע בעניין הזה הוא מזיק למדינה – זה נתניהו היום. ולכן תנאי הכרחי לתיקון זה החלפתו".

לסיום התבקש יעלון להגיד מילה טובה על נתניהו לאור ההצלחה במבצע החיסונים הנרחב: "חשוב שיביאו חיסונים, אבל איך זה שלאנשי משרד הבריאות אין מושג מה קורה עם החיסונים. נתניהו מנהל את זה לבד עם ראש המל"ל, אין שקיפות וניהול – הכל משועבד לאינטרסים פוליטיים כדי להימלט מהמשפט – זאת הבעיה ועם זה אנחנו תקועים," השיב הרמטכ"ל לשעבר.

בוגי יעלון בני גנץ בנימין נתניהו ערוץ הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד