י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא ידוע כמה היא מסוכנת

המוטציה החדשה ביפן: מצב חירום הוכרז במדינה

ממשלת יפן הכריזה על שורה של צעדי חירום בבירה טוקיו ובמחוזות צ'יבה קנגווה וסייטמה בעקבות המוטציה החדשה שהתגלתה במדינה. לא ידוע עדיין כמה היא מדבקת או מסוכנת והאם יש מה לחשוש ממנה יותר מהשאר

המוטציה החדשה ביפן: מצב חירום הוכרז במדינה
נגיף הקורונה צילום: pixabay

בעקבות גילוי המוטציה החדשה ביפן, ראש ממשלת יפן, יושיהידה סוגה, הכריז על שורה של צעדי חירום בבירה טוקיו ובמחוזות צ'יבה קנגווה וסייטמה. באזורים בהם הוכרז על מצב חירום יסגרו המסעדות, הברים ובתי הספר לחודש לפחות. גם מחוז גיפו הכריז על מצב חירום משלו וארבעה מחוזות נוספים ביקשו גם הם להכריז על צעדי חירום.

כזכור, ממשלת יפן הודיעה ביום ראשון כי מוטציה חדשה של נגיף הקורונה אותרה בקרב ארבעה נדבקים, תיירים שהגיעו מברזיל. לדברי משרד הבריאות היפני, מדובר במוטציה שונה מהמוטציות שאותרו עד כה בדרום אפריקה ובבריטניה, וברשויות הבריאות במדינה לומדים כעת את המוטציה החדשה ומנסים להבין אם היא מדבקת יותר או מסוכנת יותר.

טאקאג'י וואקיטה, ראש המכון הלאומי למחלות זיהומיות, אמר בתדרוך לתקשורת היפנית כי הם חוקרים את מאפייני המוטציה החדשה, כמו מידת היעילות של חיסונים כנגדה וכמה חמורים התסמינים שלה עלולים להיות. לדבריו, המוטציה דומה למוטציה הבריטית והדרום אפריקאית בכך שהן חולקות את המוטציה הנפוצה יותר. עם זאת כאמור, לא ידוע עדיין כמה היא מדבקת או מסוכנת והאם יש מה לחשוש ממנה יותר מהשאר.

בתוך כך, חברת ביונטק הגרמנית, שפיתחה את החיסון יחד עם פייזר, צפויה להודיע כבר בשבוע הקרוב על כך שהחיסון שלה יעיל נגד המוטציה הבריטית לנגיף. בחברה מקווים להכריז את אותו הדבר בתוך עשרה ימים לגבי הזן הדרום אפריקני.

קורונה יפן חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד