י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיא מדאיג

17% מהחולים הקשים קיבלו חיסון לקורונה; הזינוק בתחלואה - מהמוטציה

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס מסרה תדרוך לתקשורת ובו חשפה כי 17% מהחולים הקשים קיבלו מנה אחת של חיסון • לדבריה, העלייה בתחלואה נובעת כתוצאה מהתפשטות המוטציה הבריטית • ומה ההבדל בין אסטרטגיית היציאה לעומת הסגרים הקודמים?

17% מהחולים הקשים קיבלו חיסון לקורונה; הזינוק בתחלואה - מהמוטציה
הפרויקטור נחמן אש ברמב"ם צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

על רקע שבירת השיא במספר החולים במצב קשה ושיא נוסף של קרוב ל-10 אלף נדבקים ביממה, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס מסרה הערב (שלישי) תדרוך לתקשורת ובו חשפה כי 17% מהחולים המאושפזים במצב קשה קיבלו כבר מנה אחת של החיסון לקורונה.

לדברי אלרועי פרייס, "מספר המאומתים הגיע לשיא חדש. עברנו את ה-9,000 חיוביים. מעולם לא היה נתון כזה. יש התחלת מגמה במקדם ההדבקה, אבל כל מקדם הדבקה של מעל 1 מצביע על התפשטות. עברנו את רף אלף החולים הקשים והקריטיים בבתי החולים, 17 אחוז מהם כבר קיבלו מנת חיסון אחת. אין ספק שחלק מהעלייה נובעת מהמוטציה הבריטית". היא ציינה כי החלה מגמה של ירידה במקדם ההדבקה שעומד על 1.17, שכן לדבריה "כל הנתונים שעליהם אנו מסתכלים, כמו גם כמות האנשים שחלו אחרי שקיבלו מנת חיסון אחת, לא מפתיעים אותנו כי חייבים לקבל את מנת החיסון השנייה ולא לוותר עליה".

בנוגע לסערה סביב החשיפה אודות כך שמשרד הבריאות מעביר נתונים לפייזר אמרה כי "נפרסם את כל ההסכם באופן מלא ושקוף. המידע שמועבר לפייזר הוא כללי ומדבר על כמות החולים המאושפזים לשבוע, כמות הפטירות, וכמות החולים הקשים והקריטיים. לא עובר שום מידע פרטני אחר, אפילו לא על תופעות לוואי או מחלות רקע - אלא רק על מצב התחלואה בישראל בעקבות המגפה".

ד"ר אלרועי פרייס אמרה כי בשונה מהסגרים הקודמים, הפעם אסטרטגיית היציאה מורכבת יותר כיוון ש"נכנס לנו פקטור החיסונים שמשפיע על התחלואה הקשה. לכן אחד הדברים הקריטיים שנסתכל עליהם הוא כמות החולים הקשים. ברגע שנראה ירידה - נדע שאפשר לפתוח. כשמקדם ההדבקה גבוה מ-1 המגפה לא בשליטה, נצטרך לראות שהוא יורד מתחת ל-1".

לדבריה, "אין דרך להוריד את התחלואה בלי להטיל הגבלות משמעותיות. צריך לשמור על הסגר ועל ההנחיות כדי להוריד את רמת התחלואה. נעקוב אחר מצב מדדי ההדבקה ולפי זה ניתן את ההמלצות. אני מאמינה שלא נוכל לצאת מהסגר תוך עשרה ימים".

כזכור, היום דווח כי במשרד הבריאות החליטו כי החל ממחר יחוסנו כלל מבוטחי קופות החולים מגיל 50 ומעלה. ולצורך כך יש לפנות לקופות החולים לתיאום תור לחיסון.

בתוך כך דווח הבוקר כי מספר החולים הפעילים עמד נכון להבוקר על 74,639. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 247 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 1,027 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 3,704. כאשר שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 7.6%.

מנתונים אלו עולה תמונה מדאיגה כי אתמול חצתה ישראל את רף חצי מיליון נדבקים מפרוץ מגפת הקורונה, והפכה למדינה ה-29 בעולם שבה אובחנו יותר מ-500 אלף נדבקים מאומתים בנגיף. בכירה במערך "מגן ישראל", שמוביל פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, הביעה אתמול "אופטימיות זהירה", כמה ימים לאחר כניסתו לתוקף של הסגר המהודק. ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית ב"מגן ישראל", אמרה בתדרוך לעיתונאים כי "אנחנו רואים ירידה בתנועתיות ובמגעים" וכן "מיתון קל בקצב ההדבקה".
קורונה חיסון לקורונה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד