ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על רקע הזינוק בתחלואה

בכירים מעריכים: הסגר יתארך לשלושה שבועות

על רקע הזינוק בנתוני התחלואה, בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי המשרד יבקש הארכה של שבוע נוסף לסגר • במשרד הבריאות הביעו דאגה מהמוטציות שגורמות לעלייה בתחלואה בילדים ונוער בשבועיים האחרונים

בכירים מעריכים: הסגר יתארך לשלושה שבועות
משטרת התנועה אוכפת את הסגר צילום: דוברות המשטרה

 על רקע מספר הנדבקים שהגיע לשיא ובעקבות העלייה המתמשכת במספר החולים בקורונה שמצבם קשה, בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי המשרד יבקש הארכה של שבוע נוסף לסגר. כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות הביעו דאגה מהמוטציות שגורמות לעלייה בתחלואה בילדים ונוער בשבועיים האחרונים. בתדריך לתקשורת אמרה הערב ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס כי "עברנו את ה-9,000 חיוביים. מעולם לא היה נתון כזה. יש התחלת מגמה במקדם ההדבקה, אבל כל מקדם הדבקה של מעל 1 מצביע על התפשטות. עברנו את רף אלף החולים הקשים והקריטיים בבתי החולים, 17 אחוז מהם כבר קיבלו מנת חיסון אחת. אין ספק שחלק מהעלייה נובעת מהמוטציה הבריטית".

אלרועי פרייס עצמה ציינה כי "צריך לשמור על הסגר ועל ההנחיות כדי להוריד את רמת התחלואה. נעקוב אחר מצב מדדי ההדבקה ולפי זה ניתן את ההמלצות. אני מאמינה שלא נוכל לצאת מהסגר תוך עשרה ימים". לדבריה, אסטרטגיית היציאה מורכבת יותר מאשר בסגרים הקודמים כיוון שנכנס כעת פקטור החיסונים. עם זאת, לדבריה המגבלות על החינוך יישארו כיוון ש"הילדים לא מתחסנים ויכולים להידבק ולהדביק. לכן המגבלות יישארו. פייזר עובדת על חיסונים לילדים - וכך חברות נוספות".

בכירים במערכת הבריאות מעריכים כי גם לאחר השבועיים של הסגר השלישי, מספר החולים בבתי החולים יהיה גבוה ולא יתאפשר לפתוח את הסגר. במערכת ציינו כי 38% מהתחלואה בישראל היא בקרב ילדים ונוער בגילי 0 עד 19. לפי נתונים שפרסם פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן, חלקם בתחלואה עלה ב-30% בשבועיים האחרונים.

 

קורונה חיסון לקורונה סגר שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד