י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתבזה בשידור חי

גנץ מתחנן לאיחוד: "הנה אני מביט למצלמה, יאיר, ואני מצטער"

לאחר שניסה לזמן לפגישה את כלל הגורמים בשמאל הישראלי, מהלך שלא צלח, ולאחר שכינה את יאיר לפיד שונא אדם, פנה גנץ אל יאיר לפיד ואמר: ״הנה אני מביט למצלמה, יאיר, ואני מצטער על המילים שנאמרו. אני ספגתי, אתה ספגת, אמירות העבר שייכות לעבר, התאחדות שייכת לעתיד"

גנץ מתחנן לאיחוד: "הנה אני מביט למצלמה, יאיר, ואני מצטער"
בני גנץ/יאיר לפיד צילום: מרים אלסטר/תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי ושר המשפטים והביטחון, יושב הראש של מה שנשאר ממפלגת כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ הגיע הערב (שלישי) לאולפן חדשות 13 בניסיון לגרום לאיחוד בשמאל, או בניסיון לשריין לעצמו כסא בכנסת הבאה, או גם וגם.

לאחר שניסה לזמן את כלל הגורמים בשמאל הישראלי לפגישה משותפת, מהלך שלא צלח, ולאחר שכינה את יאיר לפיד "שונא אדם", פנה גנץ אל שותפו לשעבר לפיד ואמר: "הנה אני מביט למצלמה, יאיר, ואני מצטער על המילים שנאמרו. אני ספגתי, אתה ספגת, אמירות העבר שייכות לעבר, התאחדות שייכת לעתיד".

במקביל דיווחה כתבת הערוץ ליאור קינן כי גורמים ב'יש עתיד' אמרו בתגובה: "גנץ חושב שכולנו חיילים שלו בצנחנים, שולח זימון וצריכים להתייצב. הזוי שהוא מזמן לאותה פגישה את לפיד ואת זליכה שלא עובר את אחוז החסימה. הוא עסוק בתרגילי יח"צ, אם הוא באמת רוצה לדבר על איחוד הוא יודע איך להתקשר ליאיר יש לו את הקוד הסודי לטלפון". עקצו.

ניסיון התנצלות זו מגיע לאחר סירוב היענות לקריאתו מליל אמש, אז בנאום מיוחד שינה גנץ אסטרטגיה והודה לראשונה כי טעה בכך שנכנס לממשלה תחת בנימין נתניהו וקורא למפלגות השמאל להתאחד למפלגה אחת בכדי להביס את ראש הממשלה בבחירות הבאות. "לחצתי את ידו של האיש הזה שהבטחתי להחליף. לחצתי את ידו של מפר הבטחות סידרתי. לחצתי כי מדינת ישראל במלחמה ואני קודם כל חייל שלה - טעיתי" אמר גנץ.

"לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, ליברמן, הורוביץ, שמולי, זָלִיכָה", נקב גנץ בשמות, בואו. בואו וניפגש. נמצא את השיטה. נמצא את הדרך. נמצא את המשותף לכולנו. בואו כבר מחר. ניכנס לחדר. נמצא פתרונות. בואו נתאחד. לטובת המדינה. בלי משקעי עבר. בלי פחד. בלי אגו" קרא גנץ.

בתום נאומו הודיעו מלשכתו כי הוא פנה לצורך תיאום פגישה מחר בערב בנוגע לאיחוד הגוש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, לעפר שלח ולירון זליכה.

בזה אחר זה התעלמו המוזמנים מההזמנה לפגישה, היו כאלו שעל הדרך אף השחילו עוד עקיצה לעברו של גנץ וקראו לו לפרוש מהמירוץ. הוא מצדו, כך נראה לא התייאש, והערב ניסה שוב את מזלו באולפן 'חדשות 13'.

בני גנץ יאיר לפיד חדשות 13 בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד