י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
69 ימים לפתיחת הקלפיות

סקר עדכני: האם סמוטריץ' עשה מהלך חכם?

סקר מנדטים שמתפרסם הערב בחדשות 12 ממשיך להציג מגמה לפיה גוש הימין לא מרכיב את הממשלה הבאה, זאת למרות המשך מיום הליכוד כמפלגה הגדולה בכנסת הבאה, לצד הגדלת הפער בהתאמה לראשות הממשלה. לפי הסקר, בנט לא נפגע מעזיבת סמוטריץ' שלא עובר את אחוז החסימה

סקר עדכני: האם סמוטריץ' עשה מהלך חכם?
חרדים בדרך לקלפי צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד פחות מעשרה שבועות יצעדו אזרחי ישראל אל הקלפיות בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, ויבחרו את ראש הממשלה הבא של ישראל. ככל שמועד הבחירות מתקרב מפת המפלגות משתנה ואיתה גם מפת המנדטים.

מסקר חדשות 12 שפורסם הערב (שלישי) עולה כי מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 29 מנדטים - ירידה משמעותית בכוחה אך היא עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. תקווה חדשה בראשות גדעון סער נחלשת בסקרים ומקבלת 16 מנדטים, מה שמציב אותה במקום השני, בפער של שלושה מנדטים מימינה בראשות נפתלי בנט שמקבלת 13 מנדטים. עלייה משמעותית בכוחה האלקטורלי, אך ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים. עם זאת, הסקר חוזה כי בנט לא נפגע כתוצאה מעזיבתו של סמוטריץ'.

יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד מקבלת 13 מנדטים כשאחריה הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה שנחלשת משמעותית ומקבלת 10 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי שומר על כוחו כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן מקבלת 8 מנדטים גם היא.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת שבעה מנדטים, והישראלים בראשות רון חולדאי עם 6 מנדטים. סוגרות את הרשימה מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 5 מנדטים וכחול לבן בראשות בני גנץ שמקבלת 5 מנדטים גם היא.

המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה (2.7%), הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' (2.5%), מפלגת העבודה (1.1%), הבית היהודי (0.7%), תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון (0.7%), עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר (0.7%), תנופה בראשות עפר שלח (0.3%) וגשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס (0.1%) לא עברו את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין הכולל את הליכוד והחרדים עם 45 מנדטים, גוש השמאל-ערבים הכולל את ליברמן, סער, המשותפת, לפיד, מרצ וכחול לבן עם 62 מנדטים וימינה של בנט עם 13 מנדטים.

בשאלה מי היית מעדיף שיהיה ראש הממשלה, בנימין נתניהו מוביל עם 33%, אחריו גדעון סער עם 13%, יאיר לפיד 12%, נפתלי בנט 10% ורון חולדאי 8%. 14% אמרו שאף אחד מהם ו-10% לא יודעים.

בנוסף, 29% ענו שכבר התחסנו לקורונה, 30% מוכנים להתחסן מייד, 25% יסכימו רק אחרי שאחרים יתחסנו ויוכח שאין תופעות לוואי 9% לא יסכימו להתחסן ו-7% לא יודעים.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 508 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 12 בינואר 2021

סקר מנדטים בצלאל סמוטריץ מנו גבע בלוק הימין בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד