י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האם האיחודים ישפיעו?

כך גוש "רק לא ביבי" מגיע ל-74 מנדטים

סקר מנדטים שפורסם הערב, בדק אופציות לחיבורים ואיחודים בימין ובשמאל והאם הם משפיעים על המפה הפוליטית. כך למשל, חיבור בין סער ובנט מניב 25 מנדטים, 4 פחות מאשר אם ירוצו לחוד | לנתונים המלאים

כך גוש "רק לא ביבי" מגיע ל-74 מנדטים
נתניהו בפתח בית המשפט צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בעוד פחות מעשרה שבועות יערכו הבחירות לכנסת ה-24 והמירוץ אל הכיסא מתחמם. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הודיע אתמול (שני) על פרישה מימינה וריצה בנפרד בעוד שבגוש הנגדי, יו"ר כחול לבן בני גנץ מבקש סליחה משותפיו בעבר וחותר לאיחוד הגוש. 

על פי כל הסקרים האחרונים, במידה ומפת המפלגות תישאר במתכונתה הנוכחית, תוצאות הבחירות יובילו לבחירות חמישיות. אולם מה יקרה אם מפת המפלגות - מימין ומשמאל - תשתנה? 

מסקר ערוץ 12 שפורסם הערב עולה כי במידה והבחירות היו מתקיימות היום ומפלגות "תקווה חדשה" של גדעון סער ו"ימינה" של נפתלי בנט היו רצות ברשימה אחת, ויתר המפלגות ללא שינוי, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מחזקת במנדט ועולה ל-30 מנדטים, תקווה חדשה וימינה היו נחלשות ומקבלות יחד רק 25 מנדטים לעומת 29 שיש להן יחד כיום, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד הייתה מתחזקת ומקבלת 15 מנדטים.

הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 10, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 7, הישראלים בראשות רון חולדאי 6, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 6 וכחול לבן בראשות בני גנץ עם 5 מנדטים.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם 46 מנדטים וכלל המפלגות יחד עם 74 מנדטים. עם זאת, גוש כזה לא יקים ממשלה שכן ימינה לא תשב עם הערבים.

אם הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגות המרכז-שמאל "יש עתיד", "הישראלים", "כחול לבן", "תל"ם", "תנופה", "העבודה" ו"הכלכלית החדשה" היו רצות ברשימה אחת מאוחדת כשהעומד בראשה יקבע בהמשך, ויתר המפלגות ללא שינוי, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 30 מנדטים, איחוד גוש המרכז-שמאל 28 מנדטים, תקווה חדשה בראשות גדעון סער יורדת ל-13 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט יורדת ל-12, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה 10, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 7 ומרצ בראשות ניצן הורוביץ יורדת ל-4 מנדטים.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם 46 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 62 מנדטים וימינה עם 12 מנדטים.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 508 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 12 בינואר 2021.

סקר מנדטים בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד