י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות סגירת בתי הכנסת

החרדים שיגרו מכתב לממשלה ומאיימים לתבוע

בעקבות איסור פתיחת בתי הכנסת במחוז קוויבק שבקנדה, ארגונים יהודיים מתכוונים לתבוע את ראשי המחוז. בכתב התביעה נכתב: "השבתת מקומות התפילה תשאיר ריקנות עמוקה בחייהם של אלה הפונים אליהם כדי לעסוק בדתם"

החרדים שיגרו מכתב לממשלה ומאיימים לתבוע
מתפללים בשלג בקנדה צילום: באדיבות המצלם

מועצת הקהילה היהודית במונטריאול, המועצה החסידית במחוז קוויבק שבקנדה וכמה קהילות יהודיות חרדיות אחרות, שלחו מכתב לממשלה ובו קראו לשקול מחדש את איסור ההתכנסות בבתי כנסת ובמקומות תפילה אחרים במהלך הסגר הנוכחי. כך פרסם ה'מונטריאול ג'אזט'.

המכתב, שהוכן על ידי משרד עורכי הדין דונטון ריינוויל והועבר לממשלת המחוז ביום שישי האחרון, מזהיר כי אי ביטול האיסור "יביא את לקוחותיהם להיות בצער" ומבקשים את עזרת בתי המשפט.

"לקוחותינו הופתעו מאוד מההחלטה הזו שננקטה ללא כל התייעצות מוקדמת, ראינו כי צעדים שננקטו בשיתוף פעולה עם רשויות ציבוריות, הראו את יעילותם ואיפשרו למקומות התפילה להישאר פתוחים", נכתב במכתב. "הם מודאגים מאוד מההשלכות החמורות שעלולות לקרות עם סגירת מקומות התפילה במשך יותר מארבעה שבועות".

בין התקנות החדשות עליהן הכריז ראש ממשלת קוויבק, פרנסואה לגולט, ביום רביעי האחרון, הייתה סגירה מוחלטת של מקומות התפילה עד לפחות 8 בפברואר. במכתב נטען כי שמירה על מקומות תפילה פתוחים נחוצים כדי "לא לפגוע באופן בלתי סביר בחופש הדת המובטח על ידי הזכויות והחירויות (הקנדיות וקוויבק), וכי הגישה למקומות פולחן היא חיונית למורל, ורווחה נפשית של שומרי מצוות דתיים".

"סגירת בתי כנסת אפילו לתקופה של כמה שבועות, תשאיר ריקנות עמוקה בחיי המתפללים, שבאים כדי לקיים את מצוות דתם באופן מלא, ואפשר לפתוח את בתי הכנסת עם שמירת כל ההנחיות כמו הגבלת כמות משתתפים".

במכתב מצוין כי הם מקווים שהממשלה תשקול מחדש את החלטתה, אך "אם המאמצים הללו לא יועילו לפתוח את מקומות התפילה, ללקוחותינו לא תהיה ברירה, אלא ללכת לבתי משפט ללא שום הודעה או עיכוב נוסף".

קוויבק קנדה חרדים קנדה קהילות יהודיות קורונה סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד