י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זלזלו וחטפו

בתי החולים בשבדיה קורסים מעומס חולי קורונה; דוחים ניתוחים

שבדיה שזלזלה תחילה בנגיף הקורונה והמשיכה בשגרה, מתמודדת בימים אלה עם חולים רבים שתופסים את כל המיטות בבת החולים ומתים שלא מפסיקים להגיע לחדרי קירור

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עם אוכלוסיה של קצת יותר מישראל - 10 מיליון אזרחים, שבדיה נמצאת בצרות גדולות. טיפולים רפואיים דחופים בבתי החולים נדחים כדי לפנות מקום לחולי קורונה, כך דיווח הרדיו השבדי SR.

כל אחת מ-21 רשויות הבריאות האזוריות במדינה דיווחה כי היא במצב "עמוס" או "עמוס מאוד", כאשר אזורים כמו יונקופינג ואופסלה מסרו לרדיו SR כי הם נאלצים לדחות ניתוחים דחופים של חולי סרטן או חולי לב. "יתכן שמדובר בניתוח סרטן שנאלץ לדחות מעט כרגע", כך אמר מנהל הבריאות והרפואה של אופסלה, מיקאל קוהלר.

"עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע נזק בטווח הקצר ובטווח הארוך אנחנו רוצים למנוע מקרי מוות. אנחנו באמת לא צריכים להגיע למצב כזה, אבל אנחנו מתחילים להתקרב אליו".

המנהל הרפואי של אזור מאטס בוג'סטיג אמר לרדיו SR כי הוא מתכנן להפעיל את סעיף המשבר המוסכם עם האיגודים שיאפשרו לו להגדיל את שעות העבודה של אנשי הבריאות. "זה מרגיש הכרחי אם נוכל לבצע יותר פעולות מבשגרה, כי אחרת אנחנו חושבים שהתושבים המקומיים יפגעו", אמר.

שבדיה מונה עד כה מעל חצי מיליון נדבקים וכמעט 10,000 מתים ונמצאת במשבר רפואי חמור. בתחילת המגיפה ראשי המדינה התעלמו כמעט לחלוטין מהנגיף, בטענה כי האזרחים ישמרו מרחק בעצמם וייזהרו מהדבקה, מהלך שהוכח כשגוי.

שבדיה קורונה בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד